1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "She presents the book."

"She presents the book."

Fordítás:Bemutatja a könyvet.

February 9, 2015

10 hozzászólás


Lazaretto

"A könyvet prezentálja. " miért nem jó?


karak74

Az amerikanizálódásnak is kell húzni egy határt. Ez tipikusan a "Szervírozza az ebédet." esete. (A "Felszolgálja az ebédet." helyett.) Persze, van olyan, amikor nincs megfelelő magyar szó, tipikusan a modern technikai szavak (hardver, szoftver, röntgen) illetve van, ami korábban rögzült, csak magyaros írással (giraffe ami zsiráf, és nem tudom a szó eredetétm nert lehet, hogy az angol is átvette valahonnan), de azért ahol van megfelelő magyar szó, ott miért ne azt használnánk?


IstvanBorsanyi

Lényegében nem hibás, csak nem túl szép.


kinsfolk

Prezentálja a könyvet már jobban hangzik de nem túl magyaros. Viszont a "megmutatja a könyvet", azt nem értem miért nem fogadja el?


johalasz46

Átadja - nem volt jó, pedig azt is jelenti. (és az átadás is több jelentésű szó, egyfajta bemutató is, ha éppen úgy gondolom...).


kinsfolk

"She presents the book." fordításra, miért nem jó, az hogy "Megmutatja a könyvet" ?


TrzskJnos

Amikor az új szavak elsajátítása a cél, akkor a szavak ismeretén van a hangsúly, amikor a nyelvtan helyeségén van a figyelem, akkor lehetségesebb a szabadabb szóválasztás.


kinsfolk

A mondat fordításán van most a hangsúly, tehát akkor jó lenne, vagy nem a már említett mondat?


BadovicsBlanka

a presents nem ajándékokat jelent?


TrzskJnos

Azt is jelenthetné, de itt nem tárgy, hanem ige.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.