1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "That would have changed the …

"That would have changed the game."

Fordítás:Az megváltoztatta volna a játékot.

February 10, 2015

11 hozzászólás


Nyuszi100

Az ugy nem jo hogy lecserelte volna a jatekot?


Abenhakan

Nem elsősorban a "that" miatt, a lecserél az inkább swap vagy substitute lenne.


Simon_Zoli

Tisztelt Abenhakan!

Az lenne a kérdésem, hogy lenne e arra mód, hogy a befejezett igeidőket és a jelenlegi feladatban szereplő feltételes mód mindhárom szintjét életszerűen gyakorolhassuk? Arra gondolok, hogy hiányzik az a fele a mondatoknak amihez viszonyítunk, például jelen esetben az if- es mellékmondat, a befejezett igeidőknél pedig az a mondatrész amihez képest viszonyítunk. Bocsi, hogy én is többször beírok, (válaszok nem igen érkeznek) de a szerintem egyébként kiváló programot ezek és a gyakori érthetetlen vagy teljesen hibás kiejtések lehúzzák, és nem tudjuk életszerűen gyakorolni a nyelvtan egyes elemeit. Köszönöm a válaszod és az eddigi munkátokat!


Abenhakan

Hát, elvileg tudnánk - még inkább tudnék - hozzáadni mondatokat az egyes leckékhez, eddig még nem nagyon volt ilyen kérésé és energiám se túl sok van hozzá, de gondolkodni fogok rajta. Ha jól értem a befejezett múlt és a befejezett jövő igeidőkre gondolsz, amikor azt írod, hogy hiányoznak a mellékmondatok, amikhez viszonyítva van értelmük ezeknek az igeidőknek, ebben teljesen egyetértek. Önmagukban ezeket az igeidőket nem nagyon használják, eleve úgy lett volna szerencsésebb megalkotni a mondatokat.


Simon_Zoli

Köszi a választ!

A kérdésem nem csak az említett igeidőkre vonatkozott, hanem például a feltételes módra és az egyéb hiányzó nyelvtani dolgokra. Gondolom, hogy elég strapás lehet ezt a feladatot végezni, de szerintem ha bővítve lenne a rendszer és ki lennének javítva a kiejtési és egyéb hibák akkor még profibb lenne a program.


Simon_Zoli

Abenhakan!

Hogyan lehet továbblépni, ha már végeztem a az összes feladattal? Az ismétlésekre olyan kevés pont jár (érthetően) hogy ezer pontokat összeszedni fényévekre lenne szükség. Én most 50 pontra vagyok a 13-as szinttől, de jelenleg ez is napok kérdése, hogy elérjem.


Nyuszi100

ok, koszonom szepen


evairenpinter

Tulajdonképpen mi is itt a fórumon kitalálhatnánk összetett példamondatokat - először magyarul. Bár az az eddigi gyakorlaton ütne egy nagyot, mert eddig inkább az jellemezte az oldalt, hogy angol példamondatokat próbált magyarra átültetni. Akik a fórumon angol nyelvi környezetben élnek, talán ők segíthetnének példákkal, az oldal szerkesztőinek erre màr nincs kapacitàsuk, amit megértek, s köszönöm eddigi munkájukat.


dont_tread_on_me

Ez nem egy idiomatikus kifejezés, amely azt is jelentheti gyakorlatilag, hogy "Ez mindent megváltoztatott volna."?

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.