"Ta otázka předpokládá odpověď."

Překlad:The question assumes an answer.

February 11, 2015

24 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Nemesis_NaR

Právě jsem dostal tuto větu ve "Vyberte všechny správné" a udělal jsem chybu tím, že jsem neoznačil "The question assumes THE answer." Z logiky věci tu určitý člen být nemůže - věta s ním nedává moc smysl. Česká věta říká, že se očekává nějaká odpověd. Kdyby šlo o nějakou konkrétní "the answer", tak bychom to určitě zdůraznili i v češtině a řekli "předpokládá tu odpověd". Tudíž navrhuju zvážit, či tu to "the" nechat. Minimálně v tomto druhu cvičení je to podpásovka chtít to označit jako správnou odpověd


kacenka9

No, a jsme u toho. Tohle je jeden ze zakladnich problemu Duolinga. Puvodni veta je tam totiz s "the answer". Jenze my to THE do prekladu davame a soucasne umoznujeme je nedavat. Ja muzu "nejlepsi" odpoved prehodit na "tu odpoved". Ale porad tam musim nechat moznost bez tu. A ted babo rad.


Nemesis_NaR

Původní překlad je "the answer"? Nebo "an answer" jak ukazuje nadpis této diskuze? Jestli teda nejde odstranit the tak asi nezbývá než doplnit na "tu odpověd". A nebo celou větu zrušit, protože stejně je jakási kostrbatá a nepřirozená.


[deaktivovaný uživatel]

    Kazda otazka muze predpokladat nejakou odpoved ( an answer), ale ta otazka ( ktera napriklad otevira pristup do studnice veskere moudrosti) muze predpokladat ( vyzadovat) pouze tu jedinou spravnou odpoved 'the answer'.


Nemesis_NaR

    Ano, jako překlad by tento překlad měl zůstat přijatý, ale nemělo by to být jako správná odpověd do "označ všechny" - což už ted víme jak udělat.


Nemesis_NaR

    Jen se zeptám, či "the answer" je stále s hvězdičkou neboli zařazené do cvičení typu "označ všechny správné"?


kacenka9

    THE answer nemuze byt bez hvezdicky, protoze to je puvodni veta, z ktere to vychazi. Kdyz vsechno ostatni z hvezdicek vyhazim, tak THE answer tam musi zustat.


NikolJanovska

    taky mi přijde, že suppose by mohlo být taky.. Nevím, proč to nejde :-(


mgl1003

    Jako "odpověď" jsem použila slovo "response" (znám z francouzštiny réponse, tak si lépe pamatuji) namísto "answer". Nebylo přijato, tak se ptám, zda je v angličtině nějaký významový rozdíl mezi answer a respons.


Pavel221503

    taky by mne to zajímalo, proč to DUO nechce


Jitka709231

    Je možno použít: "The question presumes an answer?" ( hlášeno chyba)


jgstcd

    Pokud je ta ceska veta spravny preklad puvodni anglicke vety, ne, ale toho si nejsem jisty. Ale pokud spravny neni, musime to opravit zmenou ceske vety a ne zpetnich prekladu. Takze, nemohu rici ze mate spatny preklad, ale zaroven ho nemohu pridat.


DaliborNovy

    Prosím, mohl byste trochu rozvinout významový rozdíl mezi větou s "assumes" a "presumes" ? Děkujeme velmi.


Zdeka985336

    assumes a presumes obojí znamená předpokládá, domnívá se, rozdíl je že, presumes vyjadřuje jistou pravděpodobnost, je tam logický důvod, si myslet, že to tak je a assumes říká, že si myslím, že něco je pravdivé, jisté, ale nemám pro to žádný důkaz https://www.grammarly.com/blog/presume-assume/


Fantom852628

    Zrovna zde mi nesedi the question, ale this question. Jinde to chapu, ale proc to tady this nebere?


DaliborNovy

    "That question..." by bylo v pořádku.

    This je 'toto, tento, tato, tohle, tohleto'

    That je 'tamto, tamten, tamhleto, tamta, ten, ta, to'


JanStojan

    Tak nevím zda se na the question supposes the answer nelíbil člen nebo supposes nebo obojí. Nejak se mi vybavilo tohle slovo, když jsem si nemohl vzpomenout na assumes, které jsem si snažil zapamatovat jako sumírovat


DaliborNovy

    Rozhodně ten člen. A "The question supposes an ..." nebo "The question presupposes an ..." Vnímám spíše jako, že ta otázka již sama o sobě něco obecného předpokládá. Možná by to i mohlo jít, ale nevím, jestli je v systému.


JanStojan

    No ale oni pak měli The - the v dalších překladech z čj, což mě zarazilo. Suppose jsem v nějakém tvaru četl asi někde v Sherlockovi, když jsem se pokoušel, tak mi to vyplavalo. Google mi dal pak pressuposes nebo tak nějak. No a třeba ve Stopařově průvodci byla odpověď známá (42) a nikdo neznal otázku.


DaliborNovy

    :-) Pro nějakou konkrétní odpověď by v tomto případě muselo být ukazovací zájmeno i v české větě (třeba ".... tu odpověď").


JarmilaHer

    Napdala jsem fo přesně obráceně an answer assumes the question, může mi někdo vysvětlit slovosled?


ValaCZE

    Vy jste napsala "odpověď předpokládá otázku."


DaliborNovy

    Vaší větu vysvětlit opravdu neumím, mám pocit, že by mi asi pukla hlava (kvůli těm členům).

    Ale:

    Zadání zní "Ta otázka předpokládá odpověď.". Tedy určitá otázka (The question) předpokládá nějakou neurčitou odpověď (an answer). A v angličtině v oznamovací větě (až na opravdu speciální případy) musí vždy jít slovosled logicky popořadě od toho nejdůležitějšího po detaily. Tedy:

    Co/kdo - Podmět (The question) -> dělá - sloveso (assumes) -> co - předmět (an answer) -> případné příslovečné určení. Příslovečné určení potom v tomto pořadí: 1) způsob, 2) místo, 3) čas.

    Samozřejmě existují ustálené výjimky, ale poměrně běžně (chcete-li to zdůraznit) lze něco z konce přehodit na začátek, od zbytku věty se to potom odděluje čárkou. Nejběžněji čas, ten se také někdy (today, tomorrow, yesterday ap.) čárkou neodděluje.

    Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.