1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Ona jde do postele."

"Ona jde do postele."

Překlad:She goes to bed.

February 11, 2015

8 komentářů


IngridPolk

proč tam není člen???


jgstcd

Proste neni. U nekterych podstatnych jmen se to po "go" nepouziva. Jine priklady jsou "goes to work", "goes to school" nebo "goes to church".


IngridPolk

Díky! Slyším to prvně, jsem zas chytřejší :-).


Georghino

Dle mýho nesmysl. Jasný průběhový čas. Prostý přítomný se tu nehodí.


kacenka9

Kazde pondeli jde do postele. Prosty cas. Oboji je pripustne.


Georghino

Dobře, ale věta zní: "Ona jde do postele." Není řečeno kdy. Ve Vašem příkladě bych spíše použil "chodí" než "jde". Tudíž mi i věta nedává smysl v češtině. Prostý čas pokud vím, vyjadřuje obecnou platnost. Stojí-li takto položená věta se slovesem "jde" sama o sobě, zní mi jako určení pohybu/akce a ne obecné platnosti slovesa "chodí". Možná je to jen otázka citu pro jazyk:-)


petra.prostejov

Myslím, že je to použitelné, pokud popisujete právě opakovaný děj. Co dělá Marie celý den...? Marie vstává v 7 ráno... ... ... Po zprávách se jde umýt. Jde do postele. Jinak máte asi pravdu, průběhový k větě pasuje líp, pokud tam není nějaký kontext, já už si zvykla, že jsem v "oddílu" přítomného prostého a ten průběhový mě tím pádem už automaticky ani nenapadá...

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.