1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Jaké barvy je tvůj batoh?"

"Jaké barvy je tvůj batoh?"

Překlad:What color is your backpack?

February 12, 2015

8 komentářů


Kiristof

Batoh může být i bag, nebo ne ?


jgstcd

Trochu se prikryvaji vyznamove, ale spis vzacne. Google images je tady uzitecnejsi nez jakykoli popis ode mne. Kdyby nebyly presnejsi preklad ktery se bezne pouziva bychom to asi brali. Ale tady je ukazkovy priklad zlateho pravidla "Existuje-li v obou jazycích zcela odpovídající překlad/jazyková konstrukce, která se používá a zní přirozeně, pak není důvod uznávat překlady významově podobné." Zvlast kdyz ani tak vyznamove podobne nejsou.


nueby

Protože ne které.


iXTeeR

Může být - What color does your backpack have?


ZdekaSchoo

ne, to by bylo kterou barvu má tvůj batoh?


ladavala

Říkáme-li, jakou co má barvu, nikdy nepoužíváme sloveso HAVE ani podstatné jméno COLOR, pouze sloveso BÝT a přídavné jméno.

The sky is blue. - nikoliv The sky has blue color.

Totéž platí pro otázky, ptáme se pouze pomocí WHAT COLOR a slovesa BE:

What color is his new car? - nikoliv What color does his new car have?

What color are your eyes?

https://www.helpforenglish.cz/article/2009042104-colors-barvy


JoeDobrovo1

Mohu použít colors? Colors of Ostrava se také používá a batoh je take rucksack. Napsal jsem What colors is your rucksack. Neuznalo to.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.