"Hij leest sinds hij jong was."

Vertaling:He has been reading since he was young.

3 jaar gelden

8 opmerkingen


marcroelsrita

Wat is er verkeerd met: He reads since he was young?

3 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Dat is omdat het Present Simple Tense is gebruikt als je over een regelmatig actie of een gewoonte, of dienstregeling, of een rooster wil spreken; maar het Present Perfect Continuous is gebruikt als je over een situatie dat in het verleden begonnen heeft en wie nu doorgaat en je wil een nadruk plaatsen over de duratie van de actie of gebeurtenis.

2 jaar gelden

GerardB.

Waarom moet het woordje 'been' er tussen

3 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Dat os omdat het Present Perfect Continuous is gemaakt met (Present Perfect Tense of the verb be)+(verb+ing ending), dus gebruik je (have been/has been)+(verb+ing ending). Hope this helps, anders ask away! (En sorry voor de foutjes, ik ben Nederlands aan het leren ;) ).

2 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Sorry, typo: ik bedoelde "dat is" ;)

2 jaar gelden

Ramon72848

Nou ik moet zeggen je Nederlands ziet er prima uit

1 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Dank je, Ramón!

1 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.