"Hij leest sinds hij jong was."

Vertaling:He has been reading since he was young.

February 12, 2015

10 opmerkingen
Deze discussie is gesloten.


marcroelsrita

Wat is er verkeerd met: He reads since he was young?


MentalPinball

Dat is omdat het Present Simple Tense is gebruikt als je over een regelmatig actie of een gewoonte, of dienstregeling, of een rooster wil spreken; maar het Present Perfect Continuous is gebruikt als je over een situatie dat in het verleden begonnen heeft en wie nu doorgaat en je wil een nadruk plaatsen over de duratie van de actie of gebeurtenis.


ita173019

Dit is een heeel goeie uitleg... you are the best. Om dingen uit te leggen. Hartelijk bedankt .ervoor.


GerardB.

Waarom moet het woordje 'been' er tussen


MentalPinball

Dat os omdat het Present Perfect Continuous is gemaakt met (Present Perfect Tense of the verb be)+(verb+ing ending), dus gebruik je (have been/has been)+(verb+ing ending). Hope this helps, anders ask away! (En sorry voor de foutjes, ik ben Nederlands aan het leren ;) ).


Ramon72848

Nou ik moet zeggen je Nederlands ziet er prima uit


MentalPinball

Dank je, Ramón!


MentalPinball

Sorry, typo: ik bedoelde "dat is" ;)


Moniquevan459068

'Hij leest' is de tegenwoordige tijd, 'he has been reading' is voltooide tijd. De vertaling klopt dus niet.

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.