1. Forum
  2. >
  3. Topic: Swedish
  4. >
  5. "Three moose appeared in the …

"Three moose appeared in the garden."

Translation:Tre älgar dök upp i trädgården.

February 12, 2015

3 Comments


Gin1

The Plot behind this lesson

en liten pojke öppnade dörren och mannen förklarade vem han var

Mannen sade : det fanns inget öl

pojken : När hände det ?

mannen : tre älgar dök upp i trädgården

pojken : du verkade trött ,

pojken : du svara inte på frågan

Mannen : modellen dök inte upp förrän efter lunch. , Hon dök upp mitt i natten.


Mokvinna

Could you please give the infinitive and present tense of "dok upp"?


binbinmeng

"dyka upp" and "dyker upp". But I think you may already know that since it has been two years. :)

Learn Swedish in just 5 minutes a day. For free.