1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "My jsme ještě nezačali."

"My jsme ještě nezačali."

Překlad:We have not yet started.

February 13, 2015

7 komentářů


Nemesis_NaR

Hezká věta - ale ve špatném cvičení. Předpřítomný čas se ještě neučil a ve větě s "ještě/yet" se snažit použít minulý... To není moc dobrý nápad


nueby

S umístěním ti nepomůžu, je to 404. Snad kdybys prozradil lekci. V překladech se ale mýlíš. Obojí se používá. Ngram it.


Nemesis_NaR

Je to ve Slovesa minulý 1, kde přesně nevím.

A ngrams jsem zkusil, ale neúspěšně. Or am I missing something?


nueby

Já dnes stíhám jen po chvilkách. Máš naprostou pravdu, že je věta špatně zařazená. Nejlepší překlad opravdu je předpřítomnej, a ten se učí o pár lekcí později. Minulej čas (preterit) je možnej, jen ho nenajdeš takhle specifickým ngramem. Zkus se třeba přesvědčit zadáním

did not leave yet,has not left yet,have not left yet

protože to je mnohem pravděpodobnější kombinace slov. Je to gramaticky neuspokojivý použít preterit s yet, ale možný to je, proklikni si do knih, kde se to objevuje, a zdaleka ne vždy je to YET jako A PŘESTO. Možná je tohle použití v praxi stejně rozšířený jako to podivný HAVE GOT, ale tentokrát jde praxe proti učebnicím. Učit bych tady preterit s yet rozhodně nedoporučoval, protože bychom se z diskuzí nevyhrabali nikdy. Vlastně je to jako ty intonační otázky. Víc potíží než užitku.

Tedy závěr pro kačenku, TUHLE VĚTU VYMAŽME, por favor!


Nemesis_NaR

Tož chceš-li stále mazat, tak můžeš :-)


nueby

Dík. Smazáno a nahrazeno větou They started this.


trimari1

To nechápu...

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.