1. Forum
  2. >
  3. Topic: Danish
  4. >
  5. "He gave his word, but not hi…

"He gave his word, but not his signature."

Translation:Han gav sit ord, men ikke sin underskrift.

February 13, 2015

6 Comments


miacomet

This is a wonderful sentence.


Fawn465858

How do I tell where to use "sit" versus "sin"?


Henrik371569

It's a matter of which gender the noun is, if it's "fælleskøn" it's "sin" if it's "intetkøn" it's "sit"


willemhe

Hvorfor er "hans underskrift" ikke korrekt? Måske er sætninger "Han gav sit ord, men ikke hans underskrift." en lid ulogisk men grammatiskvis korrekt, tror jeg...


Henrik371569

"hans underskrift" ville være en andens underskrift (Duolingos udtale er i øvrigt forkert). "Sin" henviser til sætningens grundled, "hans" til en anden person


Patsy536249

Hvad er ulogisk og grammastisk??

Learn Danish in just 5 minutes a day. For free.