1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The candidate gave a speech …

"The candidate gave a speech on Monday."

Çeviri:Aday, Pazartesi günü bir konuşma yaptı.

February 14, 2015

13 Yorum


Umut502667

TDK'ya göre net bir tarih yoksa, gün ve ay isimleri küçük harfle yazılır. Türkçeyi, İngilizce kurallarına göre yazmaktan vaz geçelim artık.


Bnyamin816451

Pazartesi günü aday konuşma yaptı. Olabilirdi


semsparem

Aday pazartesi bir konuşma verdi. olmaz mıydı?


Emma-lee93

Konuşma yapılır, söylev/demeç verilir. Konuşma VERDİ kullanılmıyor siz ingilizceden give'i düşünerek hataya düştünüz muhtemelen :)


semsparem

Aynen ya ben öyle sandım :dd çok teşekkürler şimdi anlaşıldı.


murat47295

Evet konuşma yapılır...neden yaptı fiilini kullanmadık...açıklarsanız sevinirim...tesekkurler


Barisuzun1907

bence de olmalıydı


TanEr767552

Make do give gave bunları nasıl ayırt edeceği (ağlayan smayıl)


Umut979707

The candidate diyo ya. Hani the police diyince polislerden bahsediyoruz. Çoğul olarak. The police arrested the thief. Derken olduğu gibi. Ben bunu düşünerek" Adaylar pazartesi günü konuşma yaptı." Şeklinde çevirdim. Neden bunun olmadığını birisi açıklarsa sevinirim. Teşekkürler


Ali.Baris

Türkçe düşün. Polis baskın yaptı deyince mesela tek bir polisin değil polis grubunun bu eylemi yaptığını düşünürsün ama aday konuşma yaptı deyince birden fazla adayı düşünmezsin. (Öyle düşünüyorsan da bir sorun var :) "the candidates" adaylar demektir.


TanEr767552

Nerede do nerede make nerede give get kullanılır bunu açıklasın ya biri


Lale188

burdaki give'e takıldım,sözlüğe baktım give a speech,make a speech ,do a speech olmak üzere hepsi aynı anlama geliyor.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.