1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Zdálo se to nemožné!"

"Zdálo se to nemožné!"

Překlad:It seemed impossible!

February 14, 2015

11 komentářů


jan.jezek13

Může být přeloženo takto? "It seemed to be impossible!"


Nemesis_NaR

Podle ngrams zde to je možné, ale méně používané. Nahlásit jsi předpokládám nahlásil bo vidím, že to není tvůj první příspěvek :-)


PetrPilny

Zkoušel jsem, nebere to


nueby

Z jakého důvodu tam ale vsunujete sloveso "be"? V češtině nebylo "Zdálo se to být nemožné". Ani nezdálo se to být možné, nikomu se to nezdálo možné, Jirkovi to nepřipadalo možné, atd. Je tolik možností k vyjádření této myšlenky, že by překladová volnost byla zhola nepraktická. Někde lajnu udělat musíme, a my ji dle instrukcí Duolinga děláme velice blízko originálu, není li přesný překlad negramatický nebo nepřirozený. A anglická věta shora uvedená rozhodně nepřirozená není.


jan.jezek13

Nevím, asi jsem se nechal ovlivnit nějakou frází. Varianta "It seemed impossible" mě zprvu ani nenapadla, protože bych ji intuitivně přeložil jako "Ono se zdálo nemožné" nebo jen "Zdálo se nemožné" a chybělo mi tam co se vlastně zdálo nemožné. Takže jsem měl tendenci to vyjádřit jako "It seemed, it was impossible" nebo "It seemed to be impossible". Možná mé myšlenky byly zcestné, každopádně děkuji za reakci.


Martinchovanec

This malo striktný preklad toto. That a it - to. Dobre rozumiem, že takisto this je zameniteľné s that a it? Ďakujem za vysvetlenie.


Nemesis_NaR

Je to kvůli postavení na začátku věty. "This + podstatné jméno" bereme jenom jako "toto". Ale jako podmět věty "To je možné" bereme jak "It is possible" tak "This is possible"


Jusk64

Vzhledem k tomu, že se procvičuje předminulý čas, jsem větu přeložil "It had seemed to be impossible." , ale duolingo to neuznalo. Proč je to špatně?


sikus8

Tady se neprocvičuje předminulý, ale minulý čas.


Mirekzi

Jak to že ve správné odpovědi je this a zde je it? děkuji


PavelKuvar

Co je It looked unpossible, řekl bych, že to je možný překlad

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.