1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Vezmi jídlo a vodu."

"Vezmi jídlo a vodu."

Překlad:Take food and water.

February 14, 2015

15 komentářů


SimonJahod

Proč tam není you take? Vím, že když je to rozkaz tak se you nepoužívá, ale tady to není poznat, když na konci věty není vykřičník.


VecaPet

proč jinde je "a meal" (s neurčitým členem) a zde je bez členu? např "find a meal" (bez členu byla chyba), "take meal" (se členem byla chyba)


Nemesis_NaR

V první řadě máš pravdu - před "meal" by měl být člen.

Ovšem... Ono tam je rozdíl nejen ve významu, ale i v počítatelnosti mezi anglickými slovy "meal" a "food".

K rozdílu významů doporučuji přečíst článek: http://www.helpforenglish.cz/article/2006031102-pleteme-si-food-meal-dish My to všechno zahrneme pod "jídlo", ale angličtina toho rozlišuje mnohem víc a je potřeba na to myslet/se to naučit správně používat.

Významově se do této věty mnohem víc hodí "food" než "meal". Protože vcelku jasně té druhé osobě říkám: "Vem si s sebou vodu a něco k jídlu". Zatímco věta "Take a/the meal and water" znamená "Vem s sebou vodu a jeden (nějaký/konkrétní) pokrm" což by třeba znamenalo těstovinový salát a nic víc. Sám asi naznáš, že tato varianta je dosti nepravděpodobná a může vyznít spíše divně.

Každopádně pokud systém zde uznává "meal", tak ho musí uznat se členem - to hlásíš zcela správně. Na to budeme potřebovat někoho, aby se podíval do nastavení věty.


nueby

Hotovo. Bylo to opravdu blbě, [the/] [meal/food].


noskos

Proč před food je člen a před vodou ne? Voda je nepočitatelná, ale jídlo?


Nemesis_NaR

Obojí je nepočitatelné, ale pozor, určitý člen tam být může. A ještě pozor na "meal", které počitatelné je a může tedy být "a meal".


noskos

Takže mohu říci: Take a food (a meal) and a water? Ale pokud bude neurčitý člen tak věta bude: Take food (the meal) and water?


Nemesis_NaR

Ne! Určitý člen je "the", ten tam být může, pokud se jedná o nějaké konkrétní jídlo a vodu: "Take the food and the water, they are in the fridge" = "Vezmi si (to) jídlo a vodu, jsou v ledničce."

"A food" být nemůže nikdy, protože je nepočitatelné. Podobně s vodou.

A nemůže být samotné "meal" bez členu, protože je počitatelné.

V případě trvajících nejasností doporučím pročíst první tři odkazy z této diskuze: https://www.duolingo.com/comment/6937094


noskos

Díky, už tomu rozumím


Lenka541739

tak teď už tomu nerozumím vůbec.Nejen, že se tady celou dobu píše, že voda je nepočitatelná, takže bez členu a přesto ho to někdy chce, tak tady mi to určitý člen u jídla /the food/neuznalo a navíc zde výše píšete the water???jako že se členem??


Lenka541739

mně to napsalo, že the je špatně. Neuznalo to jinak, než bez členu. Tak nevím:-(


EvaLinkova

Proč nemůže být 'You take food and water'?


ValaCZE

Protože to znamená Ty bereš jídlo a vodu.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.