"Vezmi jídlo a vodu."

Překlad:Take food and water.

February 14, 2015

12 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


SimonJahod

Proč tam není you take? Vím, že když je to rozkaz tak se you nepoužívá, ale tady to není poznat, když na konci věty není vykřičník.


noskos

Proč před food je člen a před vodou ne? Voda je nepočitatelná, ale jídlo?


Nemesis_NaR

Obojí je nepočitatelné, ale pozor, určitý člen tam být může. A ještě pozor na "meal", které počitatelné je a může tedy být "a meal".


noskos

Takže mohu říci: Take a food (a meal) and a water? Ale pokud bude neurčitý člen tak věta bude: Take food (the meal) and water?


Nemesis_NaR

Ne! Určitý člen je "the", ten tam být může, pokud se jedná o nějaké konkrétní jídlo a vodu: "Take the food and the water, they are in the fridge" = "Vezmi si (to) jídlo a vodu, jsou v ledničce."

"A food" být nemůže nikdy, protože je nepočitatelné. Podobně s vodou.

A nemůže být samotné "meal" bez členu, protože je počitatelné.

V případě trvajících nejasností doporučím pročíst první tři odkazy z této diskuze: https://www.duolingo.com/comment/6937094


noskos

Díky, už tomu rozumím


Lochnesska

tak teď už tomu nerozumím vůbec.Nejen, že se tady celou dobu píše, že voda je nepočitatelná, takže bez členu a přesto ho to někdy chce, tak tady mi to určitý člen u jídla /the food/neuznalo a navíc zde výše píšete the water???jako že se členem??


Lochnesska

mně to napsalo, že the je špatně. Neuznalo to jinak, než bez členu. Tak nevím:-(


EvaLinkova

Proč nemůže být 'You take food and water'?


ValaCZE

Protože to znamená Ty bereš jídlo a vodu.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.