Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Vezmi jídlo a vodu."

Překlad:Take food and water.

0
před 3 roky

11 komentářů


SimonJahod

Proč tam není you take? Vím, že když je to rozkaz tak se you nepoužívá, ale tady to není poznat, když na konci věty není vykřičník.

1
Odpovědětpřed 1 měsícem

VecaPet

proč jinde je "a meal" (s neurčitým členem) a zde je bez členu? např "find a meal" (bez členu byla chyba), "take meal" (se členem byla chyba)

0
Odpovědětpřed 3 roky

Nemesis_NaR

V první řadě máš pravdu - před "meal" by měl být člen.

Ovšem... Ono tam je rozdíl nejen ve významu, ale i v počítatelnosti mezi anglickými slovy "meal" a "food".

K rozdílu významů doporučuji přečíst článek: http://www.helpforenglish.cz/article/2006031102-pleteme-si-food-meal-dish My to všechno zahrneme pod "jídlo", ale angličtina toho rozlišuje mnohem víc a je potřeba na to myslet/se to naučit správně používat.

Významově se do této věty mnohem víc hodí "food" než "meal". Protože vcelku jasně té druhé osobě říkám: "Vem si s sebou vodu a něco k jídlu". Zatímco věta "Take a/the meal and water" znamená "Vem s sebou vodu a jeden (nějaký/konkrétní) pokrm" což by třeba znamenalo těstovinový salát a nic víc. Sám asi naznáš, že tato varianta je dosti nepravděpodobná a může vyznít spíše divně.

Každopádně pokud systém zde uznává "meal", tak ho musí uznat se členem - to hlásíš zcela správně. Na to budeme potřebovat někoho, aby se podíval do nastavení věty.

3
Odpovědětpřed 3 roky

nueby
nueby
Mod

Hotovo. Bylo to opravdu blbě, [the/] [meal/food].

0
Odpovědětpřed 3 roky

noskos

Proč před food je člen a před vodou ne? Voda je nepočitatelná, ale jídlo?

0
Odpovědětpřed 2 roky

Nemesis_NaR

Obojí je nepočitatelné, ale pozor, určitý člen tam být může. A ještě pozor na "meal", které počitatelné je a může tedy být "a meal".

0
Odpovědětpřed 2 roky

noskos

Takže mohu říci: Take a food (a meal) and a water? Ale pokud bude neurčitý člen tak věta bude: Take food (the meal) and water?

0
Odpovědětpřed 2 roky

Nemesis_NaR

Ne! Určitý člen je "the", ten tam být může, pokud se jedná o nějaké konkrétní jídlo a vodu: "Take the food and the water, they are in the fridge" = "Vezmi si (to) jídlo a vodu, jsou v ledničce."

"A food" být nemůže nikdy, protože je nepočitatelné. Podobně s vodou.

A nemůže být samotné "meal" bez členu, protože je počitatelné.

V případě trvajících nejasností doporučím pročíst první tři odkazy z této diskuze: https://www.duolingo.com/comment/6937094

0
Odpovědětpřed 2 roky

noskos

Díky, už tomu rozumím

1
Odpovědětpřed 2 roky