1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Take your things and go."

"Take your things and go."

Překlad:Vezmi si své věci a jdi.

February 16, 2015

32 komentářů


SantlerovK

Proč ne Vem si

March 24, 2018

Jirka_A

protože to není spisovně, viz diskuze výše.

April 21, 2018

Bithora

Je možné použít i "Vem si svoje věci a běž." ? Teda není, neuznalo se mi to, ale ptám se, zda to je ještě přípustné v rámci spisovnosti češtiny. Děkuji

June 29, 2015

Nemesis_NaR

Ne, "vem" není spisovné a tudíž ho tu kurz nepřijímá.

June 29, 2015

Viktor475934

VEM by mělo uznávat: V obecném jazyce rozkazovací způsob druhé osoby jednotného čísla slovesa vzít ( Slovník spisovného jazyka českého (Ústav pro jazyk český Akademie věd České republiky, [cit. 2013-12-03].) „Pojď si proň, ty polednice, pojď, vem si ho, zlostníka!“[Karel Jaromír Erben: Kytice z pověstí národních, báseň Polednice]

January 20, 2019

LukDrb

A co takhle přitvrdit? Jde to pochopit i takhle? Vezmi si sve veci a vypadni!

November 7, 2016

PaulGarnell

To by bylo "get out!"

December 20, 2016

RomanKubic1

Proč ne Zbal se a vypadni nebo Zbal si svých pět švestek a zmiz.

January 21, 2019

PetrHla2

Vem si své věci a bez. Tohle si myslim by melo take byt ok

May 19, 2018

David6055

Opět nefunguje vložení slova na začátku řádky. Nyní nešlo vložit "a". Tento problém se opakuje vetsinou po několika správných odpovědích

January 19, 2019

MarieBezdk

Přeložila jsem to správně ale napsalo to chybu nevím proč

July 23, 2019

eterika67

Lze použít i překlad ,,vezměte si věci a jděte"

April 19, 2015

Nemesis_NaR

Ano, samozřejmě. U takto zjevných chyb poprosím akorát o použití tlačítka "Ohlásit problém", viz https://www.duolingo.com/comment/7117296

A pokud byla chyba ve vynechání "své" a ne v množném čísle, tak už tu kdysi byla diskuze o tom, že české zvratné sájmeno "si" už naznačuje vlastnictví a tudíž se "své" může vynechat, takže i v tomto případě doufám, že jsi použil(a) tlačítko.

19.4.2015

April 19, 2015

jenda48

Dost často se také česky říká "Vezmi si své věci a běž!" někdy i "utíkej"

November 11, 2018

ArnotDvok1

Vemte si věci a běžte

November 19, 2017

ValaCZE

Vemte není spisovně.

November 19, 2017

TobiasPazour

Vtip: 60% dětí má tablety 90% čínských dětí je umí vyrobit

July 24, 2018

tenhobi

Co třeba překlad "Spakuj si své věci a jdi." Bralo by se to jako ok?

February 16, 2015

kacenka9

Asi ne. Spakuj je za jedno pomerne hodne hovorove, ale hlavne slovo spakovat, tedy zabalit ma anglicky protejsek ve slovek 'pack' a pak by ta veta tedy musela byt "pack your things and go'

February 16, 2015

tenhobi

Chápu, děkuji. :)

February 16, 2015

Honza_U

ale já nechápu - je to fráze nejčastěji používaná - spakuj/sbal si své věci (popř. svých 5 švestek) a jdi/táhni/vypadni

October 5, 2017

Jenda-48

Ale velmi často se v uvedeném významu v češtině používá věta "Seber si své věci a jdi" Klidně to tak přeložím, ovšem ne v Duolingu.

August 15, 2017

DominikMik6

Proc neveme vezmi si sve veci a pojd ?? By taky slo ne ?

April 10, 2016

jgstcd

Ne. Vyznam je opacny.

April 10, 2016

JohankaE

Šlo by vezmi si věci a pojď? Předem díky za odpověď.

December 1, 2017

johan781717

Může být " vem si své věci a jdi

May 21, 2018

M.A.T.A.F.A.K

Neuznává to "vezmi Tvé věci a pojď"

May 27, 2018

TobiasPazour

Jsi natvrdlej nebo co

July 24, 2018

jenda48

Představa, že skončila oddychová přestávka na výletním pochodu, lze použít i překlad "Vezmi si své věci a jdeme"? Čili výzva k pokračování pochodu?Aby se dotyčný připojil. Prosím o odpověď.

December 3, 2017

Danka537294

Výzvu bych přeložila...let's go

December 15, 2018

TobiasPazour

I am best pls borci dejte mi like:-)

July 24, 2018
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.