Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"I am on the first floor."

Překlad:Já jsem v přízemí.

před 3 roky

11 komentářů


TerezaJen

Může být i: Já jsem na první podlaze?

před 3 roky

Luloous

A co by to, prosím Vás, znamenalo? :-)

před 2 roky

honzapavel

Tuto větu je možné přeložit jako: "Jsem v prvním patře" nebo "Jsem v přízemí". To je ale rozdíl. Jaký překlad je lepší? Díky

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Tady je to problem kulturni. V anglictine je jenom slovo floor. V cestine patro a podlazi. A tak se bezne preklada floor jako patro, i kdyz ve skutecnosti je to podlazi. V americe neexistuje prizemi. Kdyz mate 'one floor house', tak mate prizemni domek. Pro Evropana tim dochazi k castemu zmateni, kde kdo vlastne je. Obcas se rika 'ground floor' jako prizemi, ale nad tim mate vzdy 'second floor', tedy druhe patro. Proste zmatek.

před 3 roky

TomasK.7

A co ground floor pro prizemi, first floor je prvni patro

před 3 měsíci

JirkaS1947

Proč mi to neuznalo "jsem na tom prvním patře" ?

před 1 rokem

jezikaca1

protože jste v prním podlaží a zároveň v přízemi :-). viz. Kačenka9

před 11 měsíci

JirkaS1947

zaskočilo mě "on THE first floor", proto jsem to přeložil "Jsem na tom prvním patře" a bylo to špatně. Předpokládám,. že patro nebo podlaží je stejné.

před 10 měsíci

Luloous

To by Vás zaskočit nemělo, jelikož pořadové číslovky se používají vždy jedině s určitým členem 'the'. :-) Tzn. v tomto případě 'the' neznamená žádné upřesnění, proto se ani nezahrnuje do překladu.

před 10 měsíci

JirkaS1947

Děkuji, toto vysvětlení (připomenutí) jsem potřeboval.

před 10 měsíci

jezikaca1

nee. stavař by řekl, že dům má 3 podlaží a vy vidíte barák, co má přízemí a dvě patra. jsou to paradoxy, co?

před 10 měsíci