Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Doktorlar sonuçları analiz etmek zorundadırlar."

Çeviri:The doctors have to analyze the results.

3 yıl önce

8 Yorum


dilemmachine

must neden olmuyor ?

3 yıl önce

Viforvendetta

"must" zorunda olmak anlamına gelmiyor.

3 yıl önce

dilemmachine

cevap vermeseydin daha iyiydi be kardeşim :)

3 yıl önce

buketsevcan

"Must" ve "have to" nun ikisi de zorunluluk bildiriyor ama aralarında kullanım farkı var. Şöyle ki "must" kelimesinde kişisel düşüncelerden doğan bir zorunluluk söz konusu. Örnek vermek gerekirse; "You must study English every day."(Sen her gün İngilizce çalışmak zorundasın, ben böyle bir zorunluluğun bulunduğunu düşünüyorum.), I must say that you are very beautiful.(Çok güzel olduğunu söylemek zorundayım. Senin güzel olduğunu düşünüyorum ve bunu söylemek için bir zorunluluk hissediyorum.). "Have to" ise kişisel değil de dış unsurlardan oluşan bir zorunluluk. I have to go to school very early to talk to the teacher.(Okula öğretmenle konuşmak için çok erken gitmek zorundayım. Öğretmen böyle istemiş ya da yalnızca erken gidersem konuşabilirim, kişisel düşünceden doğan bir zorunluluk yok, dış etkenlerden dolayı zorunluluk oluşmuş.) You have to wear a suit to your work place(İş yerine takım elbise giymek zorundasın, iş yerinin kuralları böyle, benim düşüncemden doğan bir zorunluluk yok.) Sizin cümlenizde de doktorlar analiz yapmak zorundalar, dış etkenlerden gelen bir zorunluluk bu, sizin düşüncenizle bir alakası yok doğmuş olan bu zorunluluğun. Bilemiyorum çok açıklayıcı oldu mu ama:)

3 yıl önce

dilemmachine

Teşekkürler Buket gayet açıklayıcı oldu bu :)

3 yıl önce

tuana641097

ben bu the yı çözemedim result dan önce neden the geliyor ki

2 yıl önce

headdead

Çok açıklayıcı bir cevap buket fakat bu cümlenin kişisel bir yorum olup olmadığını biz bilmiyoruz. Eğer kalıpsal olarak bus şekilde belirtilen cümlelerden genel anlam çıkartmamız gerekiyorsa ve örneğin cümle şöyle olsaydı : 'Doktorlar sonuçları yırtıp atmak zorundadırlar.' bu durumda kişisel yorum olduğu garanti oluyor.Bize verilen ilk cümlede , altında kimin bu cümleyi söylediği yazsaydı örneğin : "Doktorlar sonuçları analiz etmek zorundadırlar." / Dr.Ahmet Ahmetoğlu (Hastane Müdürü) . Bu durumlarda doğru teşhisin konulmasının tek bir cümleyle açıklanamayacağını düşünüyorum.Bu yüzden bazı cevaplar için esneklik kazandırılması gerekiyor.(MUST?)

1 yıl önce

buketsevcan

1 yıl önce öyle yazmışım ama şimdi düşününce bence haklısınız. Bu cümlede kanaatimce "must" da kabul olmalı.

1 yıl önce