Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"They do not have so much."

Vertaling:Zij hebben niet zoveel.

3 jaar gelden

15 opmerkingen


Vincenty04

Er staat dat 'not ... much' weinig betekend. Waarom is 'zij hebben weinig' dan niet goed en 'zij hebben niet zo veel' wel? Dat komt toch op hetzelfde neer of niet?

2 jaar gelden

JanineRuij

Vincenty04, ik snap het. Maar niet zo veel is toch anders dan weinig. Niet zo veel is over het algemeen meer dan weinig.

2 jaar gelden

JesseDonn

Als ik met mijn muis op het woord 'much' ga staan, zegt hij dat dat weinig betekent. Maar het juiste antwoord is 'niet zoveel'.

1 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

not so much = niet zoveel

Normalgezien betekent much = veel, maar als je much in een negatieve zin gebruikt, dan betekent het niet veel ('weinig', so to say, maar ze zijn niet synoniemen...).

Sorry voor mijn nederlands, ik hoop dat je alles kan begrijpen.

1 jaar gelden

Flo612005
Flo612005

Ja

8 maanden geleden

Flo612005
Flo612005

Ja dat klopt inderdaad niet nee

8 maanden geleden

Flo612005
Flo612005

Ja dat klopt inderdaad niet nee.

8 maanden geleden

Flo612005
Flo612005

Sorry dat ik zoveel ja's heb geschreven

8 maanden geleden

Flo612005
Flo612005
8 maanden geleden

fatiha842430

Much betekend veel of veinig antwoord aub bedankt.

2 jaar gelden

StefvanSchie
StefvanSchie

'Much' betekent 'veel'.

2 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Precies! Maar als je het samen met 'not' gebruikt, dan betekent het niet zoveel.

1 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Much= veel

Maar in deze context (omdat het in een negative zin zit) betekent de combinatie van much en not 'weinig'

Anders kan je 'niet veel' zeggen, ipv 'weinig' (I think that's closer to the English sentence).

1 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

The suggested Dutch phrase is 'zij hebben niet veel', by the way.

1 jaar gelden

Axzl
Axzl

Inderdaad niet. Ik heb dat geschrijven en het was fout.

11 maanden geleden