Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Obsah té krabice je speciální."

Překlad:The contents of the box are special.

0
před 3 roky

21 komentářů


JirkaHakulin

Mně se nezdá nabízený aj překlad v množném čísle, neodpovídalo by to spíše české větě - obsahy té krabice jsou speciální?

2
Odpovědětpřed 1 rokem

Nemesis_NaR

V angličtině se zcela běžně používá jak "content of", tak "contents of", v češtině je běžné jenom číslo jednotné.

2
Odpovědětpřed 1 rokem

ZuzikFox

Co je špatně na "Insides" místo contents.

0
Odpovědětpřed 3 roky

nueby
nueby
Mod

Prostě se to tak nepoužívá. Je to vnitřek. Nebo střeva.

0
Odpovědětpřed 3 roky

ZuzikFox

Hmm, nicméně já jsem to našla jako synonymum pro "contents". Ale beru na vědomí.

0
Odpovědětpřed 3 roky

Nemesis_NaR

Každopádně ani slovník překlad "obsah" jako "inside(s)" nezná.

0
Odpovědětpřed 3 roky

LiborOlbrich
LiborOlbrich

nemůže být "this box"?

0
Odpovědětpřed 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Protoze je rozdil, kdyz je neco 'to/tamto' a 'tohle'.

0
Odpovědětpřed 3 roky

LiborOlbrich
LiborOlbrich

Tak tady v tom případě zklamává nejen má čeština, ale i strýček google. Fakt nechytám rozdíl mezi "ta krabice" a "tahle krabice" - existuje nějaký příklad kdy ukazuji the box a kdy ukazuji this box. Díky

0
Odpovědětpřed 3 roky

Nemesis_NaR

Existují situace, kdy to zaměnit jde, aniž by to mělo přílišný vlív na význam a to jak v čj, tak v aj. Pak samozřejmě záleží na pocitu daného mluvčího, jak dá své myšlenky do slov.

Ovšem existují situace, kdy this x that x the zaměnit nejdou. Ono slova "tento, tato, toto" jsou konkrétnější, to o čem mluvíme musíme mít, alespoň obrazně, před sebou - porovnejte větu: "Ten stůl ve vedlejším pokoji" a "Tento stůl ve vedlejším pokoji."

No a protože si aj a čj v použití ("this" = "tento, tato, toto") zcela odpovídají, tak neuznáváme překlady do kříže. Detailní analýza toho, proč takovéto věci kurz velmi pečlivě rozlišuje viz připnutý příspěvek.

1
Odpovědětpřed 3 roky

LiborOlbrich
LiborOlbrich

Nejsem si jistý, co je to připnutý příspěvek. Ale pokud dobře chápu příklad se stolem ve vedlejší místnosti tak: "Musíme se tam vloupat. Obsah té krabice je speciální" je "the box", ale "Zvedejte ji opatrně. Obsah té krabice je speciální" je"this box". Tak buď jsem nepochopil příklad, nebo nechápu jak mám z jedné věty vydedukovat kontext dle autora. :-(

0
Odpovědětpřed 3 roky

Nemesis_NaR

Doporučím tedy prostě vždy překládat "this" jako "tento, tato, toto (maximálně tenhle, tahle, tohle)" a neuděláš chybu. Ostatní česká ukazovátka "ten, ta, to (či tamten atd.)" budou "that" nebo "the" - u těch už to tak jednoznačné není. Když to tak začneš používat, tak je taky možné, že ti to po čase začne postupně samo dávat smysl.

K tvému příkladu:

"Musíme se tam vloupat. Obsah té krabice je speciální" je "the box"

Ano - "the box" nebo "that box," obě jsou správně, "that box" bude o něco konkrétnější, ale to by bylo na ještě jednou takové vyprávění...

"Zvedejte ji opatrně. Obsah té krabice je speciální" je"this box"

Toto krásně demonstruje můj první odstavec minulé zprávy. Anglicky v této situaci můžeš říct: "the, that, this." Stejně tak česky tam můžeš říct "té, této, téhleté" a smysl se nijak nezmění, záleží to jenom na mluvčím, s tím souhlasíš?

ALE protože "this" v první situaci být nemůže (a ani české "této" v té první situaci být nemůže), tak ho logicky neuznáváme jako překlad pro "obsah té krabice" - právě proto, že ten kontext neznáme.

1
před 3 roky

vladsib

Uznalo mi jako správné „A content of the box is special.“ V předchozím cvičení mi "A content" vyřadilo jako špatné a jako správné dalo "The content"

0
Odpovědětpřed 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

No, to je dost dobre mozne. Zalezi na tom, co v predeslem cviceni bylo, a to ja nevim. Vetu od vety se bud da pouzit clen neurcity, urcity, oba nebo zadny.

0
Odpovědětpřed 1 rokem

vladsib

V předchozím cvičení se jednalo pouze o překlad jednoho slova " Obsah". Překlad "A content" mi to nevzalo.

0
Odpovědětpřed 1 rokem

Jolana203925
Jolana203925

Mam to dobre a nepusti me to dal s tim, ze are sviti cervene...

0
Odpovědětpřed 9 měsíci

Jolana203925
Jolana203925

Ranni mlha. Prominte :))

0
Odpovědětpřed 9 měsíci

Simona406376

Proč je "are", když se jedná o jednu krabici?

0
Odpovědětpřed 6 měsíci

rejlmen
rejlmen

Protože se to vztahuje k těm možným obsahům té jedné krabice.

0
Odpovědětpřed 4 měsíci

Luk454072

"Obsah te krabice je specialni" sa mi viac hodi "The content of the box is special". Trochu ma to myli. Mohli by ste to zmenit, ked aj tak je jedno v anglictine contents of = content of?

0
Odpovědětpřed 5 měsíci

Avtokrat
Avtokrat

Proč je prosím špatně překlad The content of the box is special?

0
Odpovědětpřed 4 měsíci