1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "They have produced more beer…

"They have produced more beer this year."

Çeviri:Onlar bu yıl daha fazla bira ürettiler.

February 17, 2015

16 Yorum


Murat763811

Neden have geliyor? Have olmadan da anlamı karşılıyor gözüküyor , bilen biri açıklarsa sevinirim


VeysiKara

perfect zaman yapısı yüzünden...Şu anı da içine kapsayacak şekilde geçmişten gelen ve sürekliliğe sahip durumlar için have+V3 yapısı kullanılır..V3, fiilin 3 hali... Örnek olarak: "1 yıldır İngilizce çalışıyorum" diye bir cümle kurduğunda hep geçmişe doğru gidiyorsun hem de şimdi ile köprü kurarak devam eden bir efektten bahsediyorsun..


gamzeb_

'Bu yil' diye belirtilmisken neden present perfect tense kullanilmis 'simple past tense' kullanilmasi gerekmiyor muydu


VeysiKara

o sene içinde olan bir olaydan bahsediliyor ve de o sene hala bitmiş değil..yani üretim devam ediyor..


FrhtTurda

''Bu yıl'', geniş bir zaman aralığını kapsadığı için olabilir.


meremre6

Bu yıl onlar daha fazla bira üretti bu da olabilir


MuratYlmaz555532

Ben de aynısını yazdım


A--U

"bu yıl onlar daha çok bira ürettiler." diye türkçeye çeviriyorum kabul etmiyor!!! neymiş illa "Onlar bu yıl daha fazla bira ürettiler." olacakmış. bu ne yaaaa ? türkçe gramer bilgisi dersindemiyiz :@ ?


sdursun

"bu yıl onlar daha fazla bira üretti" yazdım kabul etmedi


MajorHealing

Anlatim bozuklugu var dostum senin tercumende. Senin cumlende sanki baska birileriyle rekabet ediyor gibi bir anlam cikmis fakat cumlenin dogru tercumesinde uretenlerin kendi miktarina oranla daha cok bira urettigi soylenmis.


cemhakan1

Cümle devrik olmuş ve anlam kaymış sanırım o nedenledir. Bir de belki üretti yerine ürettiler olması gerekirdi.


polatorhan

"Onlar bu yıl daha fazla bira imal ettiler" dedim kabul etmedi. imal etmek = üretmek ilgililer bu cevabıda eklesinler.


veli219166

onlar bu yıl daha fazla bira imal ettiler.NEDEN OLMAZ dedi ki


comce

Onlar bu yıl daha fazla ürettiler olunca yıl bitmiş,artık sonuç alınmış demek;ama bu yıl bitmemiş üretim devam ediyorsa bu yıl daha fazla üretiyorlar olması lazım değil mi


YcelUsta

Yıl yerine sene yazınca kabul etmiyor.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.