Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"The clock has stopped."

Tłumaczenie:Zegar się zatrzymał.

3 lata temu

9 komentarzy


filipina_08

W poprzednim zadaniu, to samo zdanie tłumaczone jest bez użycia operatora "has". Jest jakaś różnica w tych dwóch zdaniach? Może obie formy są dopuszczalne? 1. The clock has stopped 2. The clock stopped

3 lata temu

PiotrS13

Zdanie z has to present perfect . Zdanie bez to past simple

3 lata temu

buskes76

do odpowiedzi Piotra S. dodam tylko że dzieje się tak w tym przypadku tylko dlatego że druga i trzecia forma czasownika są identyczne (stopped) co nie zawsze ma miejsce (choć są czasowniki które mają nawet wszystkie 3 formy takie same! - poza tym że jak wiadomo w trzeciej osobie liczby pojedynczej czasu Present simple mamy końcówkę -s). Trudno by opisać konstrukcje czasów w komentarzu ale w googlu znajdziesz fajne tabelki bardzo ładnie przedstawiające konstrukcje i zastosowanie czasów angielskich (a nie jest to naprawdę trudne!) i od tego trzeba bezwzględnie zacząć jeśli sie tego nie zna!

1 rok temu

gaalaaxy551

Zegar/ zegarek co za różnica ?

3 lata temu

zim_ek
zim_ek
Mod

Clock - zegar na ścianę

Watch - zegarek na rękę

3 lata temu

nauczesiea1

The clock to także zegarek. Nie ma zdrobnienia w języku angielskim, a mi nie zaakceptowało

2 lata temu

Emwue
Emwue

„zegarek” to 'watch'; 'clock' to „zegar” tylko i wyłącznie.

2 lata temu

Daria704972

Czemu nie może być ,,Zegar zastopował''?

10 miesięcy temu

poni944592

Dlaczego zalicza odpowiedż z ZEGAR a nie z ZEGAREK

8 miesięcy temu