1. المنتدى
  2. >
  3. الموضوع: English
  4. >
  5. "Our love has no limits."

"Our love has no limits."

الترجمة:حبنا ليس له حدود.

February 18, 2015

22 تعليقًا


MHDSho

لا حدود لحبنا

أليست صحيحة؟


Hagar281

هتكون "There are no limits to our love" بس نفس المعنى تفرق في الجملة


53g4

Our love has no border


Hagar281

Border is used mostly in describing objects, for example: we say the borders of a country. But here this is a figure of speech, we cannot really see the love so we use limits.


IbrahimAlT15

حبنا لا حد له


Hagar281

غير صحيح لأن limits هنا جمع لذا الصح حبنا ليس له حدود


amroq

هههههههههههه


Nr2vwL

What is the relation between love and science ?!


Doussa2003

There is no relation lol, I think they gave us this example to use the word "limit"


IraqiGamer10

وبتعبير عراقي حبنه ماله حدود


AbdElMouez

حبنا غير محدود


ahmedshahin44

ليه has مش have


Hagar281

have للجمع has للمفرد


S.M.94

لأنه حبنا our love بيقصدو فيه مفرد وليس جمع وحتى باللغة العربية الحب لا يجمع


massanisa

حبنا لا حد له

ما المشكلة ؟


Hagar281

limits ,هنا جمع وكلمة حد مفرد


ahmedsamy301209

ازاى اقدر افتح كذا لغة ف نفس الوقت


Hagar281

لو على التطبيق.. فيه تلات خطوط فوق بعض كدة عالجنب.. دوس عليهم واختار "أضف منهجا" تحت بالرمادى وبعد كدة اختار اللغة اللى عايزها :)


YWv73

Ya's Our love has no limits. ^_^

المناقشات ذات الصلة

تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.