Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"On si přeje mít hrad."

Překlad:He wishes to have a castle.

0
před 3 roky

6 komentářů


Lukkan9973

Nedá se sloveso "wish" používat i ve tvaru s "that+sloveso v minulém čase"? Jakože "He wishes that he had a castle"?

-1
Odpovědětpřed 3 roky

tomzar
tomzar

Ahoj,

Tato vazba se dá použít, avšak záleží, co si přejete vyjádřit nebo zdůraznit.

'He wishes that he had a castle' může být také pouze 'He wishes he had a castle.'

Jestliže použijete vazbu, kterou jste napsal, často se dá předpokládat Vaše nespokojenost nebo lítost nad něčím v současné situaci.

Porovnejte vyjádření přání(1) a vyjádření lítosti/nespokojenosti(2) se současnou situací (ve většině případů)

1) He wishes to live in London. X 2) He wishes he lived in London.

Doufám, že to pomohlo:)

Tom

5
Odpovědět1před 3 roky

klusik
klusik

Díky, sice EN tady nestuduji, ale ve své podstatě mi to hodně pomohlo ;) Díky!

-1
Odpovědětpřed 3 roky

Lukkan9973

Ahoj, určitě pomohlo hodně, moc díky :) Lukáš

-1
Odpovědět1před 3 roky

tomzar
tomzar

Není zač!

Hodně zdaru na Duolingu!

Tom

-1
Odpovědětpřed 3 roky

PavlaRuzic1

Neuznalo He wish to have the castle. Proc je the chyba? Nikde neni definovano zda jsme o nem v minulosti nemluvili nebo zda se nejedna o konkretni hrad. Nebo se mylim? Dekuji moc

-1
Odpovědětpřed 10 měsíci