Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"He is not there yet."

Tłumaczenie:Jeszcze go tam nie ma.

3 lata temu

15 komentarzy


swkostka

on nie jest tam jeszcze - tak może być?

3 lata temu

Ewka02

też tak napisałam i nie zaliczyło :(

3 lata temu

LysokMar
LysokMar

skoro yet znaczy już, jeszcze to dlaczego nie może być- już go tam nie ma?

2 lata temu

PyroMax1

Mi też tego nie zaliczyło

2 lata temu

br0d4
br0d4
Mod

Bo "yet" znaczy "już" tylko w przeczeniach pytaniach, nie zawierających przeczenia:

  • Has he arrived yet? = Czy on już przyjechał?
  • Did you have your lunch yet? = Czy już jadłeś obiad?

W pytaniach zawierajacych przeczenia oznacza "jeszcze".

  • I have not done that yet. = Jeszcze tego nie zrobiłem.
  • Don't you get it yet? = Czy jeszcze tego nie rozumiesz?

W zdaniach twierdzących "yet" znaczy "jeszcze", "wciąż", "dodatkowo", jednakże", "jeszcze bardziej" lub "jednakowoż", "co więcej" - zależnie od kontekstu, np:

  • He is not there yet. = Jeszcze go tam nie ma.
  • I haven't decided yet. = Jeszcze się nie zdecydowałem.
  • There is yet time. = Jeszcze jest czas.
  • He came this morning, and he is here yet. = Przyszedł dziś rano i jeszcze (wciąż) tu jest.
  • He still doesn't understand. = On wciaż nie rozumie.
  • The mail brought yet another reply. = Poczta przyniosła jeszcze (dodatkowo) jedną odpowiedź.
  • I've never read it nor yet intend to. = Nigdy tego nie czytałem, a co więcej - nie zamierzam.
  • The party will be yet bigger. = Impreza będzie jeszcze większa.
  • We can't stop yet. = Jeszcze nie możemy się zatrzymać (Jeszcze nie możemy przestać).

Również na początku wyrażeń, które nie są zdaniami znaczy "jeszcze":

  • Yet more potatoes for sale = Jeszcze więcej ziemniaków do sprzedania

Ale w zdaniach twierdzących, w pozycji początkowej oznacza "ale", "jednak", "jednakże" (zazwyczaj są to drugie człony zdania złożonego):

  • I want to and yet I haven't the courage = Chciałbym to zrobić, ale nie mam odwagi.
  • I live by myself. Yet, I do not feel alone. = Żyję samodzielnie (samotnie). Jednakże nie czuję się samotny.
2 lata temu

Kicius6

przecież to jest zdanie przeczące

3 miesiące temu

Yola448704
Yola448704

yet oznacza już tylko w PYTANIACH:

Is he there yet? - Czy on już tam jest?
He is not there yet - Jeszcze go tam nie ma

3 miesiące temu

br0d4
br0d4
Mod

Rzeczywiście, poprawiłem i dodałem to i owo.

3 miesiące temu

niki.odem

Napisałem jeszcze nie ma tam go i mi nie zaliczyło

2 lata temu

br0d4
br0d4
Mod

W pozycjach akcentowanych - a więc między innymi na początku i na końcu zdania - należy używać długich form zaimkowych. Krótka forma zaimkowa łączy się pod względem akcentu z wyrazem poprzedzającym, dlatego nie może otwierać zdania. Natomiast na koniec zdania pada akcent znaczeniowy (ostatni wyraz zdania jest najistotniejszy pod względem przekazanej treści), dlatego również nie należy tam umieszczać formy nieakcentowanej. Poprawne zatem są np.:

  • Jeszcze go tam nie ma.
  • Nie ma tam go jeszcze.
  • Nie ma go tam jeszcze.

Ale:

  • Jego tam jeszcze nie ma.
  • Jeszcze tam nie ma jego.
2 lata temu

Nikodem772518
9 miesięcy temu

gienek6328

There is (oto jest)

3 lata temu

Lisek168274

Dlaczego " On nie jest tam jeszcze" jest niepoprawne?

2 lata temu

br0d4
br0d4
Mod

Bo tak jest niepoprawnie po polsku. Najbliższe tego a być może dopuszczalne byłoby "On jeszcze tam nie jest", ale to chyba kolokwializm, więc nie sądzę by był akceptowany.

2 lata temu

R5My178S

They forgot "tam" for "there"

3 lata temu