1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Nehraj si na ulici."

"Nehraj si na ulici."

Překlad:Do not play in the street.

February 20, 2015

16 komentářů


Mahtiel.cz

Proč mi to jako jedinou správnou odpověď nabídlo "Do not play in street", když je to on street?


tatka_
Mod
Plus

Ani jedna varianta neni spravne. Chybi vam tam clen.


ILoveHORSES711

Proč tam nebyla možnost ON ale jenom IN??

Přece by to byli On the street


tatka_
Mod
Plus

On the street má jiný význam.


JoeAnn-CZ

Každopádně "on the street" zde Duolingo též považuje za správnou odpověď.


NavseTko1

Proč ne: "... at the street"?


tatka_
Mod
Plus

Protože pro správný význam této věty se používá in the street.


PetrLongin

Neuznán překlad s neurčitým členem. "Do not play in a street. Zákaz se přece nevztahuje jen na jednu konkrétní ulici. Chybu jsem nahlásil.


ladavala

Člen se vždy řídí podstatným jménem, ke kterému patří a které sám určuje. Většinou ale mluvíme o nějakém jednom „konkrétním“ místě, proto ve většině případů uvidíte po předložce člen určitý.

https://www.helpforenglish.cz/article/2006060502-mistni-predlozky-in-on-at

A také zde: https://books.google.com/ngrams/graph?content=play+in+the+street%2Cplay+in+a+street&year_start=1980&year_end=2019&corpus=26&smoothing=3&direct_url=t1%3B%2Cplay%20in%20the%20street%3B%2Cc0%3B.t1%3B%2Cplay%20in%20a%20street%3B%2Cc0


-JJ-San-

Don't play on the road. Proč nejde použít?


tatka_
Mod
Plus

“road” je silnice.


Zdenek777

Je-li to v češtině rozkazovací způsob, mohl by být za větou vykřičník? Jinak to není jednoznačné.


ladavala

Rozkazovací způsob není ve větě podmíněn vykřičníkem, ale tvarem slovesa. Učebnice pro 2. třídu základní školy.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.