1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Proč nevyužít nějaký jiný pr…

"Proč nevyužít nějaký jiný program?"

Překlad:Why not use some other program?

February 20, 2015

23 komentářů


IvanH7

Dobry den. Proc zde neni pomocne sloveso DO? Why do not use...???


jgstcd

Pomocne "do" se nepouziva s infinitivem.


IvanH7

tak Vaše odpověď mě tak zmátla, že jsem se na to musel podívat.....a tím pádem i naučit:) a pomocne sloveso DO se používá HLAVNĚ s infinitivem. Nebo sem už úplně zmatený?:)


jgstcd

Mluvime o koze a o voze. Kdyz se tvori otazka nebo zaporna veta se pridava, az na nektere vyjimky, pomocne "do" a puvodni hlavni sloveso do infinitivu. Tady ale IvanH7 chce pridat pomocne "do" k slovesu ktere uz je v infinitivu. To ale nejde.


ZuzanaKoco

Nemělo by jít využít another???


kedaro

Taky by mě to zajímalo. :)


dok.michaela

Why don't we use a different program? Mě to přijde jako správný překlad hmm?


pianoDavid

Proc nepouzijeme jiny program? Mně ani ne...


LukeF_13

Proč ne "Why not TO use... " ? Díky


Nemesis_NaR

Já bych to popravdě řekl stejně jako ty. Takže by snad mělo stačit tlačítko "Ohlásit problém", viz https://www.duolingo.com/comment/7117296


ChovMart

! Pozor ! "TO" změní význam té věty !

"Why NOT GO to the beach?" - "Proč si nezajít na pláž?" - dáváte návrh, co by se teď dalo dělat.

"Why NOT TO GO to the beach !" - "Proč nejít na pláž !" - budete někomu vysvětlovat, proč není dobrý nápad na tu pláž jít. Například tam moře vyvrhlo radioaktivní odpad :-)


LukasHerbs

Why not use some different program?


MartinW1968

To by mě také zajímalo proč nemůže být different a musí být other


Milano3107

Má tam být "another", protože je to jednotné číslo. Other je nesmysl


Luk503285

Proč ne "Why not TO use"? Stejnou otázku jsem tady v komentářích našel, ale odpověď ne.


ChovMart

Už tam ta odpověď je, teď jsem jí přidal. V kostce - změní se význam věty z nápadu ( že by se dal použít jiný program ) na "zákaz" ( proč to není dobrý nápad použít jiný program )


jgstcd

A uznavat nebude. Odstranil jsem to. Znamenalo by totiz "Proč nevyužít jakýkoli jiný program?"


FandaBene

Some else program by neslo?


Nemesis_NaR

Ne, takovéto spojení se v angličtině nepoužívá.


Honzk580431

Nemělo by být v otázce any namísto some?


kacenka9

Ne nutne. Kdybychom ho tam dali, tak by ta veta znamenal "Proc nevyuzit JAKYKOLIV jiny program.

Tady je to malinko osvetlene na prikladech "Some v zapornych vetach"

https://www.helpforenglish.cz/article/2006090402-some-vs-any


zdenko526824

Proč neni "to use"? To 'to' neni v nabidce

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.