https://www.duolingo.com/IgorqOliveira

What are the best quotes for you?

Here you can post what are the best tv series' quotes or movies' quotes for you. What is the purpose of this topic? Just share knowledge, Fine, I'll start it. Some sentences I like are:

Aqui voce pode postar quais sao as melhores frases de series e filmes para voce Qual é o proposito desse topico? Somente compartilhar conhecimento,Tudo bem,Eu começo

When confront somebody on the list, I tell them, That they failed this city, But tonight, It was me, Who failed. It's from Arrow Season 1.

These were five years ago When nothing good happened. It's from Arrow Season 2.

I'm not a hero. It's from Arrow Season 1.

That's no reason to cry, One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, And that makes me sad. It's From Big bang theory.

Like the wild elephant, I'm trumpeting my love for you. My heart burns for you, like the sun at noon. It both are from Big bang theory.

Gordon: They'll hunt you. Batman: You'll hunt me, You'll condemn me, Set the dogs on me. Those quotes are from the Batman Begins movie.

Hawkgirl: Flash! Flash: It's so beautiful here, There's a force, A speed force, It's calling me home, I have to go now. Hawkgirl: No Ollie, take my hand. Green Lantern: I'm here too, Ollie. We all here. Got to come back to us. Flash: I can never go run so fast again, if I do, I don't think, I'm coming back. Those are from Justice league.

I won't stay here writing a lot of quotes I like, so tell us what are the best quotes for you?

Eu nao vou ficar aqui escrevendo um monte de frases que eu gosto ,entao nos conte qual sao as melhores falas para voce?

3 anos atrás

1 Comentário

https://www.duolingo.com/Fuerunando
Fuerunando
  • 15
  • 14
  • 13
  • 11
<h1>Sem sombra de dúvida, a do Rustin Cohle em True Detective, episódio 3.</h1>

— People... I have seen the finale of thousands of lives, man. Young, old, each one so sure of their realness. You know that their sensory experience constituted a unique individual with purpose and meaning. So certain that they were more than biological puppet. The truth wills out, and everybody sees. Once the strings are cut, all fall down.

This... This is what I'm talking about. This is what I mean when I'm talkin' about time, and death, and futility. all right there are broader ideas at work, mainly what is owed between us as a society for our mutual illusions. 14 straight hours of staring at DB's, these are the things ya think of. You ever done that? You look in their eyes, even in a picture, doesn't matter if they're dead or alive, you can still read 'em. You know what you see? They welcomed it... not at first, but... right there in the last instant. It's an unmistakable relief. See, cause they were afraid, and now they saw for the very first time how easy it was to just... let go. Yeah They saw, in that last nanosecond, they saw... what they were. You, yourself, this whole big drama, it was never more than a jerry rig of presumption and dumb will, and you could just let go. To finally know that you didn't have to hold on so tight. To realize that all your life, all your love, all your hate, all your memories, all your pain, it was all the same thing. It was all the same dream, a dream that you had inside a locked room, a dream about being a person. And like a lot of dreams, there's a monster at the end of it.

Tradução resumida: Pessoas... Já vi o encerramento de milhares de vidas, cara. Novas e velhas. Cada um tão certo de sua particularidade, de que sua experiência sensorial havia criado um sujeito único com propósito, significado... Tão certos de que eram mais que uma marionete biológica. A verdade se revela e todos veem que não é nada disso.

Ver-se nos olhos deles, mesmo em uma foto, não importa se estão mortos, você consegue lê-los. E sabe o que se vê? Eles aceitaram a morte. Não de primeira, mas no último momento. É um alívio evidente, porque estavam com medo, e agora viram, pela primeira vez, como era fácil deixar tudo para trás. E viram, no último nanossegundo, o que eles eram. E viram que todo esse drama não passava de uma presunção e uma determinação tola. E poderiam deixar tudo para trás. Ainda mais agora que não precisavam se preocupar... em perceber que toda a sua vida... todo o seu amor, ódio, lembranças e dor... era tudo a mesma coisa, tudo o mesmo sonho. Um sonho que tiveram dentro de uma sala trancada. Um sonho sobre ser uma pessoa.

3 anos atrás

Conversas Relacionadas

Aprenda Inglês em apenas 5 minutos por dia. De graça.