1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "A boy and a girl eat."

"A boy and a girl eat."

Překlad:Chlapec a děvče jedí.

February 21, 2015

30 komentářů


MonikMen

Šlo by i Chlapec a dívka jí?


tomzar

Ahoj,

pro 3. osoby v mn. čísle v přímtomném čase se používá výraz 'jedí'. To samé platí pro sloveso 'vědět'. Tedy oni 'jedí' a 'vědí'.

Hodně zdaru na Duolingu!

Tom


Hanka862132

Podle spisovné češtiny jsouoba tvary jedí i jí, vědí i ví SPRÁVNĚ .


ZdekaSchoo

ano, ale pro různé osoby jí, ví 3.os.jedn.č. jedí, vědí 3.os.množ.č. https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=j%C3%ADst https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=v%C4%9Bd%C4%9Bt


HexaDekan1

Proč mi to neuznalo. "Chlapec a dívka jedí?" Tak to fakt nechápu!!!


ZdekaSchoo

to je uznávané, screenshot?


Nikola133

proč mi to neuznalo ten chlapec a ta dívka jedí ? předem děkuji za odpověď


nueby

V anglické větě jsou dva neurčité členy. Ty se nedají překládat jako ukazovací zájmena.


Jan689903

On Ona proc tedy ne eats


ZdekaSchoo

protože on a ona jsou oni, tedy množné číslo


Jan689903

Děkuji za vysvětlení...


DeepAsLucian

nejde to proč mi to opravuje češtinu když si procvičuju anličtinu a mel jsem to anglicky dobre a cesky ne co je to za ruskou stranku


jgstcd

Protoze ceske preklady se musi pridat rucne, a nikdo se nebude obtezovat tim ze zamerne tam dava nespravne ceske vety jen abyste u toho nemusel myslet.


nueby

Králíku, už tady dlouho nejseš, ale tohle je krásný. Mluvíš mi z duše.


LudmilaKra29

Kluk a holka jí.... Jakto že to neni správně


ZdekaSchoo

je to množné číslo, ne jednotné!


NikolaStak9

aha takže koukám chyba jen kvůli slovu které je správně jen ne dle příručky češtiny


ZdekaSchoo

samozřejmě, Duolingo uznává jen spisovnou češtinu, když něco není spisovné, není to uznávané https://forum.duolingo.com/comment/27333813


BlackMitris99

Jak to že ta holka řiká eats ale je to eat?


ZdekaSchoo

ta holka je jednotné číslo=eats chlapec a dívka je množné číslo=eat


Venca47182

Lze neurčitý člen přeložit také jako nějaký chlapec a nějaká dívka?


ValaCZE

Nějaký má v 99% své vlastní překlady - "some" a "any"..

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.