"Kde je dnes večer?"

Překlad:Where is he tonight?

February 22, 2015

13 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


ttec1

Tahle věta přece sama o sobě nedává žádný smysl.Proč tam není on,ona nebo to?Vždy tam udělám chybu


MarquiseDeBat

Protože čeština slovesa časuje, neni nutné vždy přidávat zájmeno. Z tvaru "je" lze velmi snadno vyvodit, ze myslíme jednu třetí osobu a málokoho napadne, že by slovo večer bylo podnětem. Naopak, pokud bychom se tam to zájmeno pokoušeli nacpat, vyšlo by "Kde on je dnes večer" nebo "Kde je on dnes večer" a obě zní poněkud kostrbatě.


Jirous-123

Může být: Where is he ( she) this evening?


MarquiseDeBat

Může, bez problému :)


nueby

Máte pravdu. Jen to dosud chybělo.


LukDuek1

Já dal ''where is he today tonight ,, proč je to špatně?


tatka_
Mod
Plus

Řekl jste “Kde je dnes dnes v noci/večer?”.


FrantiekFi1

večer je "tonight" ? proč nemuže být "evening"?


tatka_
Mod
Plus

Samostatné “evening” může být kterýkoliv večer. Pro ten dnešní večer řekneme “this evening”.


Zdenal39620

Proč je špatně Where is he today evening??


JoeAnn-CZ

Proč Duolingo neuznává today evening? Ngram > https://bit.ly/3hVuwtO

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.