"Kde je dnes večer?"

Překlad:Where is he tonight?

před 3 roky

7 komentářů


Jirous-123

Může být: Where is he ( she) this evening?

před 3 roky

MarquiseDeBat
MarquiseDeBat

Může, bez problému :)

před 3 roky

nueby
nueby
Mod

Máte pravdu. Jen to dosud chybělo.

před 3 roky

ttec1

Tahle věta přece sama o sobě nedává žádný smysl.Proč tam není on,ona nebo to?Vždy tam udělám chybu

před 3 roky

MarquiseDeBat
MarquiseDeBat

Protože čeština slovesa časuje, neni nutné vždy přidávat zájmeno. Z tvaru "je" lze velmi snadno vyvodit, ze myslíme jednu třetí osobu a málokoho napadne, že by slovo večer bylo podnětem. Naopak, pokud bychom se tam to zájmeno pokoušeli nacpat, vyšlo by "Kde on je dnes večer" nebo "Kde je on dnes večer" a obě zní poněkud kostrbatě.

před 3 roky

Sidoniusm

Tak já patřím k mála těm, kteří pojali večer jako podmět. Což mě donutilo k výroku "Co je to za blbou větu". Vzhledem k tomu, že tu chybí jakýkoliv kontext, tak by použití zájmena bylo na místě. "Kde je on dnes večer" zas tak kostrbatě nevypadá.

před 2 roky

OdemykyZam

Taky jsem větu vůbec nepochopila

před 1 měsícem
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.