1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Kde je dnes večer?"

"Kde je dnes večer?"

Překlad:Where is he tonight?

February 22, 2015

11 komentářů


ttec1

Tahle věta přece sama o sobě nedává žádný smysl.Proč tam není on,ona nebo to?Vždy tam udělám chybu


MarquiseDeBat

Protože čeština slovesa časuje, neni nutné vždy přidávat zájmeno. Z tvaru "je" lze velmi snadno vyvodit, ze myslíme jednu třetí osobu a málokoho napadne, že by slovo večer bylo podnětem. Naopak, pokud bychom se tam to zájmeno pokoušeli nacpat, vyšlo by "Kde on je dnes večer" nebo "Kde je on dnes večer" a obě zní poněkud kostrbatě.


Sidoniusm

Tak já patřím k mála těm, kteří pojali večer jako podmět. Což mě donutilo k výroku "Co je to za blbou větu". Vzhledem k tomu, že tu chybí jakýkoliv kontext, tak by použití zájmena bylo na místě. "Kde je on dnes večer" zas tak kostrbatě nevypadá.


Dasa63

"Kde je on/ona dnes večer?" "Kde je Tom dnes večer?" já nevím, co je na tom kostrbatého? Takovými plácanci do vody bez kontextu se to tu jen hemží a akorát to každého irituje, protože pak děláme zbytečné chyby a zdržuje to.


LukDuek1

Já dal ''where is he today tonight ,, proč je to špatně?


Jirous-123

Může být: Where is he ( she) this evening?


MarquiseDeBat

Může, bez problému :)


nueby

Máte pravdu. Jen to dosud chybělo.


Dasa63

Proč nemůže být "Where is he today in the evening?"


FrantiekFi1

večer je "tonight" ? proč nemuže být "evening"?


Zdenal39620

Proč je špatně Where is he today evening??

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.