1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Did you make your bed?"

"Did you make your bed?"

Překlad:Ustlal sis postel?

February 23, 2015

11 komentářů


svo1

Jak bych řekl otázku: Vyrobil jsi svou postel? (třeba truhlářovi)


MarquiseDeBat

Nabízí se možnost, že stejně, ovšem ještě mě napadá "Did you craft your bed?", což by u jednoho kusu nábytku u řemeslníka jít mohlo.


kacenka9

Take bych rekla, ze je moznost to rici stejne, ale primarne bych volila "Did you build your bed".


svo1

Čili navrhuji zařadit "Vyrobil jsi svou postel?" mezi správné odpovědi - mě to Duolingo nevzalo.


kacenka9

Nevim, jestli je to moudre. Z 1000 takto polozenych otazek se 999,5x ptate, jestli si dotycny ustlal postel. Pokud jste matka, tak se toto cislo priblizuje 1000 s odchylkou meritelnou pouze nastroji, kterymi disponuje maximalne armada. Ja jsem tuto vetu dnes jiz rekla 3x (zcela bezvysledne tedy). My nemame jak jinak uzivatelum naznacit, ze opravdu primarnim prekladem je dotaz na uklizenost pokoje. Pokud zaradime vetu 'vyrobil sis tu postel" a ta bude prijata, tak se pulka uzivatelu nikdy nedozvi, ze primarne to znamena neco jineho, protoze nemame jak oznacit, ze dotycny preklad je nezvykly.


nueby

Ano, souhlasím. Kolegové z jiných kurzů navrhli, aby určité odpovědi mohly být označeny jako zvláštní, neobvyklé, aby je zadavší uživatel viděl varování a jejich přijímáním se tedy nenarušila schopnost učit hlavní významy. Skvělý nápad, ne?

Dokud tu možnost ale nemáme, nejférovější z celkového hlediska se mi zdá přehnaně doslovné překlady nepřijímat.


Jenda-48

Ač občas polemizuji, zde s vámi oběma plně souhasím. Ale doplnění přesto mám. V odpovědích se přece často objeví "Jiný možný překlad" Tak nechť je použit. Pokud by to ale zavánělo možným nedorozuměním, neb se posouvá význam jinam, tak doplnit konkrétní přijatý překlad poznámkou např. "okrajové-specifické". Současně ale ukázat "hlavní překlad". Bez toho by to nemělo žádoucí účinek výuky. A protože často Duolingo užívá obraty, které nazývám "slovníčkové etudy", bylo by ihned poznat, že v tomto případě se jedná o běžně používané obraty, nikoliv obraty typu "pavouk žere ptáka" a jiné perličky, kde jde především o gramatickou správnost věty, nikoliv však o obsah, pokud zase autor nevložil "idiom", parodii a fantasmagorii bez kontextu.


ludwax

Mám za to, že je to možné přeložit i ve tvaru Ustlal jsi si postel?


nueby

Ano, souhlasím a přidal jsem to.


Kateinavan1

Zadala jsem jenom "Ustlal sis?" A Duolingo mi to nevzalo. Přitom ve slovníku je make the bed = ustlat (postel). Vzhledem k tomu, že jsem použila zvratný tvar slovesa ustlat, tak jsem vyjádřila i to, že šlo o "your bed"? Není tedy správně i tato zkrácená verze?


Tonda623910

jestli se v tak vysokém procentu ptám na stlaní postele, proč není tato varianta v nápovědě???

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.