"Ta kniha je moje."

Překlad:The book is mine.

před 3 roky

20 komentářů


ondraduolin

Proč nemůžu napsat this is my book, má to stejný smysl.

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

ci je ta kniha ´= the book is mine

co je tohle= this is my book.

uplne stejny vyznam to nema

před 2 roky

DankaEagle

Z tech predchozich komentaru mi vyplynulo (jestli jsem to uz konecne pochopila spravne), ze "The book is mine" muze v sobe obsahovat, ze ja jsem autorem te knihy; a "this is my book" pouze oznamuje, ze jsem jejim vlastnikem (koupil jsem ji, dostal jsem ji od nekoho), ale ne autorem. Da se tomu tak rozumet? Dekuji.

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Ani ne. Oboji muze, teoreticky, byt kniha, kterou jste napsala, ale spise kniha, kterou vlastnite. Ten rozdil v ted dvou vetach je v tom, co chcete tim sdelenim zduraznit. V jednom sdeleni zduraznujete, ze ta kniha je moje a ne jeho. V druhem spise, ze je to kniha a je, mimochodem, moje. V mluvene reci se k tomu jeste pridava duraz na slova ve vete, kterym muzete ovlivnit, co vlastne mate na mysli.

před 2 roky

DankaEagle

Toz to mi teda, moc prosim, pomozete nejak pochopit, kdy tedy pisu "mine book" a kdy bych mela napsat "my book" zde v duolingu? Podle toho, co jste mi ted napsala, tedy obe verze mluvi spise o vlastnictvi. JE v tom nejak zapojeno, zda jde o jakoukoliv knihu, nebo nejakou konkretni knihu? Ptam se proto, abych v tom nedelala zbyteny chyby. S rodilimi mluvcimi budu az v sobotu odpoledne. Dekuji.

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

V obou pripadech jde o urcitou knihu. Je tam urcene, ze je moje.

před 2 roky

DankaEagle

Tak jsem se vvcera odpoledne bavila s nasimi pratli americany (prijeli minuly tyden) a dozvedela jsem e od nih, ze "this is mine book" se nerika, ze to zni divne.

před 2 roky

gorg11

proč mine a ne my

před 3 roky

tomzar
tomzar

Ahoj,

'My' se pojí s předmětem/jménem atd.; 'Mine' jako přiv. zájm. stojí samostatně.

Porovnejte:

This is my apartment. This apartment is mine.

Hodně zdaru na Duolingu!

Tom

před 3 roky

DankaEagle

Takze kdybych to prelozila "This is my book", tak je to spravne a uzna mi to?

před 3 roky

Nemesis_NaR

Gramaticky správně to je, ale neuzná ti to, protože by se jednalo o překlad věty "To je moje kniha" a ne "Ta kniha je moje". Jak píše Marquise níže - jedním popisujete knihu, druhým zdůrazňujete vlastnictví...

před 3 roky

karolina.s702964

Proč na konci nemůže být my

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Ze stejneho duvodu jako kdyz se ptal gorg11.

před 2 roky

Richarduma2

Ahoj, proč je tu the book a nemůže být this book?

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Protoze 'this' je 'tato/tadyta/tahleta' tedy kniha, ktere se dotykam nebo je proste tady. Ta kniha muze byt tamhle, dokonce ji nemusime videt, jen o ni mluvime. Je to asi jako rozdil mezi tady a tamhle. This a That. The, tim, ze nema v CJ ekvivalent spada do te kategorie veci, ktere ne nutne jsou zde, na dosah. The nijak neurcuje polohu knihy, jen to, ze je to 'ta' nejaka znama kniha

před 3 roky

idiot.com

Dík :-) stimhle sem si taky nevěděl rady :-)

před 3 roky

MichalRohl

Ahoj proč ne "it is my book"

před 3 roky

MarquiseDeBat
MarquiseDeBat

Protože existuje rozdíl mezi "To je moje kniha" a "Ta kniha je moje". Jedním popisujete knihu, druhým zdůrazňujete vlastnictví...

před 3 roky

Krecek58

Proč sem nemůžu dát ''The book's mine''?

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

protoze book's neni zkracenina 'book is', ale privlastneni te knize. Tedy 'Ta knihy moje' 'knihy' ve vyznamu patrici te knize

před 2 roky
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.