"Čí dítě to je?"

Překlad:Whose child is she?

February 24, 2015

16 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


nueby

V AJ je vysoce nezdvořilé o dítěti hovořit jako o IT, známe-li jeho pohlaví. Tady autoři vybrali holku, třeba aby se vedla tato diskuse. Přijímáme jako správné všechno možné, i to IT.


nueby

Zavírám diskusi, protože sem jen všichni dokola píšete tytéž otázky, aniž byste četli odpovědi, které tady už jsou. Nelze to každému vysvětlovat znovu.


misa.mislerova

Já jsem napsala Whose is the child?


Nemesis_NaR

EDIT: Gramaticky jsou obě správně, viz http://www.helpforenglish.cz/article/2010121201-whose-vs-who-s

K lehkému rozdílu významu viz nueby.


nueby

Pro střední rod se to rozeznává nejhůř, ale jedná se o stejný rozdíl jako mezi ČÍ JE TO KABÁT/ČÍ KABÁT JE TO proti ČÍ JE TEN KABÁT. V české větě shora uvedené je zájmeno použito samostatně, jako TO asi bude něčí dítě, ne ve spojení s podstatným jménem, jako TO dítě asi něčí bude.


kacenka9

Protoze je to otazka, takze 'is it'


Krcek164

Nechapu proč tam nejde daughter...


kacenka9

Protoze ceska veta by musela byt 'ci je to dcera'


Honza128856

doslovně se překládat nemá ale jinak by to bylo Whose child it is? ČÍ - DÍTĚ - TO - JE?


kacenka9

je to otazka, takze 'whose child IS IT'. Takova veta je take prijimana


Ertemah

Jak můžete prosím pěkně toto přeložit jako či je to dítě, kdyz jste psali, že TO je v angličtině pro dítě urážlivé? Váš překlad má být jednotný a mělo by tam tedy stát Či dítě ona je.


kacenka9

Protoze je to nezdvorile v anglicitne, ale v cestine je to prirozene


Stanislav757552

Ve výběru slov při překladu do češtiny není možnost " it"


kacenka9

nektere vety maji treba 3000 ceskych variant. Nemuzete dostat na vyber uplne vsechny moznosti vsech prekladu. Specialne, pokud pouzivate misto psani vyber slov. She je jedna ze spravnych moznosit, proc 'she' vysvetleno vyse, tak neni potreba mit na vyber vse.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.