1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Today I read a book."

"Today I read a book."

Překlad:Dnes si čtu knížku.

February 25, 2015

15 komentářů


Jirous-123

Může být:? Čtu dnes knihu.


kacenka9

muzete. S vasim navrhem ma tato veta jiz neuveritelnych 72 verzi.


honzaz98

Spíš mi nejde do hlavy ra vyslovnost u slovesa "číst". :red: je přeci výslovnost pro minulý část nebo se pletu?


Sperm_Whale

TO AUDIO JE V TÉTO VĚTĚ ŠPATNĚ, JE VYSLOVOVÁNO "RED" (minulý čas/příčestí minulé), MÍSTO SPRÁVNÉHO "RI:D"/"RÝD" A TO JAK V ŽENSKÉM TAK V MUŽSKÉM PODÁNÍ. NĚCO SI S TÍM PROSÍM UDĚLEJTE.


PetrMalek2

nemohlo by to být i "dnes jsem přečetl knihu?"


kacenka9

Moc ne. Tady je problem v tom, ze anglictina nema slovesne vidy. Takze abychom mohli vyjadrit ukonceni nejake takoveto cinnosti, je potreba pouzit jine slovo. V tomto pripade se nejvice hodi "Today I finished a book". Protoze z prosteho 'read' se neda poznat, ze uz ted nemam co cist.


PetrMalek2

Děkuji za odpověď.


W1eGaNX7

"dnes já čtu knihu" a nevzalo


JanBo.

Me to taky nevzalo dnes já čtu knihu co to je?


kacenka9

A vy byste takovou ceskou vetu ze sebe, bez uzardeni, opravdu vypustil?


Ivo108306

Kdyz se clovek snazi premyslet jako Duolingo :-D tak je schopnej tuhle vetu i poskladat :-D


Debra654600

V učebnicích AJ by bylo napsáno: "Today I'm reading a book." Učí se, že "today" je pro přítomný cas průběhový.


Milo857501

Dnes čtu knihu


Sebastin84760

Doslovne to je Dnes já čtu knížku. Ako v škole když ste na rade... Ale tu to vyhodí ako chybu.


Slimo4

ten pisklavy hlas povedal red, nie "riid" tak som som si myslel ze mysli minuly cas, ze dnes som si cital knihu a nalriek tomu ma opravilo na "read" - neznasam ten pisklavy hlas, vzdy si to musim dat tichsie a neviem aky dialekt pouziva ...

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.