"What did you use to do?"

Překlad:Co jsi dělával?

February 25, 2015

24 komentářů


Jan327124

Jak pak prelozit vetu What did you do?

February 12, 2017

kacenka9

jako "co jsi delal". rozdil je v tom, ze to "use to" naznacuje opakovanou cinnost, pravidelnou, zvyklost. I used to go to that cinema. = chodival jsem do toho kina.

May 10, 2017

HonzaSuchy

Napsal jsem "Co jsi používal?" Proč je to špatně? A jak by to bylo anglicky?

September 14, 2017

Kloeee47

Co jsi obvykle dělal? můžu přeložit i takto?

February 25, 2015

MarquiseDeBat

Co jsi obvykle dělával by bylo "What did you usually do?"/"What were you usually doing?"/..., zkrátka obvykle = usually. Vazba "use to + infinitiv" je vyjádření uzavřené minulosti.

February 26, 2015

nueby

Ano. Used to je minulost tak uzavřená, že někdy do češtiny strkáme "kdysi", ale opravdu ne "obvykle".

February 26, 2015

Pavel396841

Odpovidate delaval kdyz se pta delal.

January 16, 2019

SamuelSivk

A co preklad: Co jsi zvykl dělávat?

November 27, 2015

MarquiseDeBat

A jaký dává ta věta česky smysl?

November 27, 2015

Vojtik69

"Co jsi byl zvyklý dělat?" by nešlo?

February 3, 2016

MarquiseDeBat

Šlo, pokud byste překládal "What were you used to do". "Use to" a "Be used to" není to samé.

February 3, 2016

nueby

Asi detail: what were you used to do je otázka jako pro nástroj, k udělání čeho jste byl použit. K překladu věty od Vojtika69 nutně patří ing tvar, what were you used to doing.

February 4, 2016

schidlo07

nejsem si jist - co překlad "co jsi použil, abys to udělal? proč to nejde?

March 18, 2016

Nemesis_NaR

"What did you use to do it?" Bez toho "it" to opravdu je pouze fráze "co jsi kdysi míval ve zvyku"

March 18, 2016

Kamilaulco

"Co jsi udělal?" nejde?

February 5, 2017

DavidSuch5

Muj prvni instinkt byl preklad : "Čím jsi to udělal?" Ale k tomu tam nebyla ta spravna slovicka. K spravnemu prekladu "Co jsi delal?" bych vpravde potreboval vysvetleni, protoze to bych byval napsal anglicky "What did you do?"

May 2, 2017

kacenka9

zkopiruji odpoved ze shora

jako "co jsi delal". rozdil je v tom, ze to "use to" naznacuje opakovanou cinnost, pravidelnou, zvyklost. I used to go to that cinema. = chodival jsem do toho kina.

May 10, 2017

MidNor

Otázka na tuto vetu by tedy byla"where did you use to go?"?

June 19, 2017

jenda48

Sice je to zcela v pořádku, plně souhlasím s vysvětlením, rozumím mu, jen nejsem přesvědčen, že vyjma tak zvaných Jiráskovin a gramatických učebních textů ještě jinde někdo řekne " chodíval jsem". Velice silně o tom pochybuji. Na více jak 90% dotyčný řekne "chodil jsem". Máte jinou praktickou zkušenost? Už se těším na přechodníky, jak se užívají v AE. Přitom jinde se předkládá, že jsme zde zaměřeni na současnou, spíše hovorovou AE. Přitom "use to" a "used to" a jejich užiti pokládám za celkem důležité. I jejich pochopení. Ne však jejich české překlady, ty bych nemixoval do základní výuky Duolinga. Ale to je můj osobní názor. I proto bych byl pro dvoustupňové Duoligo, jako řešení různých gramatických nároků.

June 20, 2018

bandw.mk

Souhlasím s Davidem, jak to tedy je?

May 7, 2017

kacenka9

viz odpoved davidovi

May 10, 2017

HomeOrk

Kedysi je úplne znasilnene. Po slovensky by som to preložil co si zvykol robiť?

May 10, 2017

kacenka9

Ano, slovenstina na tohle ma takovyhle hezky vyraz. Cestina ne.

May 10, 2017

Kate490063

Co jsi byla zvyklá dělat? To nelze? Děkuji

December 28, 2018
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.