Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"He does not listen."

Překlad:On neposlouchá.

0
před 3 roky

12 komentářů


tenhobi
tenhobi

Teď tak přemýšlím, jaký je rozdíl mezi "He does listen" vs " He listen"? Má to stejný význam a tedy "He doesn't listen." je protiklad i k "He listen"?

0
Odpovědětpřed 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

"He does listen" zduraznuje, ze opravdu posloucha. "Ale on fakt posloucha". "He listens" (pozor na s na konci slovesa) je jednoduche "posloucha'. Obe vety jdou prelozit jako k "Posloucha" tedy, ale pokud je reknete, tak pravdepodobne date duraz na to "does", abyste zduraznil, ze nedela nic jineho a venuje pozornost.

He does not listen - je zakladni zapor. V tomto pripade slouzi does jako pomocne sloveso, bez ktereho to nejde gramaticky spravne rici. A tato veta je zaporem k obema - 'he does listen' a 'he listens'.

16
Odpovědětpřed 3 roky

AlbtaMal10

rozumím spíše it is not recent :D

0
Odpovědětpřed 2 roky

Nemesis_NaR

To "does" tu opravdu je zvláštní...

2
Odpovědětpřed 2 roky

jessie1717
jessie1717

A jak by se řeklo: on neslyší?

0
Odpovědětpřed 1 rokem

124jan

Does he not hear? (hear je iba slyšet, nie zmyslupne poslouchat - vnímať zmysel)

0
Odpovědětpřed 1 rokem

Lubomr410383

V češtině věta "On neposlouchá" má i jiný význam a sice "On odmítá poslušnost" a to je něco úplně jiného. Proto si myslím, že správný logický překlad by měl být "On nenaslouchá". A tento překlad to nebere.

0
Odpovědětpřed 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

V AJ ma tato veta presne stejny dvojaky vyznam.

3
Odpovědětpřed 1 rokem

Kofi988506

A jak by se prosím řeklo "Je neposlušný."?

1
Odpovědětpřed 1 rokem

Filomena.Prvni

Dle slovníku: "He is disobedient." (diso'bi:djent). Též mne to zajímalo. Neposlušnost, neuposlechnutí "disobedience".

0
Odpovědětpřed 7 měsíci

Filomena.Prvni

Nuž vzhledem k dítěti by to as bylo spíše "naughty" (no:ti) - nezbedný, rozpustilý, nezvedený. Nejspíše by věta zněla: "He is neughty."

0
Odpovědětpřed 7 měsíci

Sovada

Tady nemusí být "listen to" ?

0
Odpovědětpřed 8 měsíci