Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"She had never lost."

Překlad:Ona nikdy neprohrála.

před 3 roky

15 komentářů


MilanShiva

Je možný tohle říct i v případě "Ona se nikdy neztratila" Díky :)

před 3 roky

nueby
nueby
Mod

Ne. "Ztratit se" je [get/become] lost, disappear, vanish.

před 3 roky

Vlcek1942

A jak by bylo: ,,Ona nikdy nic neztratila." ?

před 2 roky

Nemesis_NaR

"She has never lost anything"

před 2 roky

Vlcek1942

To je v minulém nebo předminulém čase?

před 2 roky

Nemesis_NaR

To poznáte podle tvaru slovesa:

"She has lost" - předpřítomný

"She had lost" - předminulý

"She lost" - minulý prostý

Možné jsou všechny, bez kontextu nepoznáme, který je vhodnější/pro danou situaci správný. Mně se tu kvůli slovíčku "never" nejvíc líbí předpřítomný, ale zbylé dva jsou taky možné.

před 2 roky

Vlcek1942

A jak by se poznal předpřítomný a předminulý čas u zájmena "ty - you": ,,You had lost." Jak by byl předpřítomný a předminulý čas? Vždy "had"? Jak potom poznám, kdy jde o předpřítomný a kdy o předminulý čas? Chtělo by to nějaký konkrétní příklad, mohu-li poprosit. Nějaké konkrétní věty/souvětí.

před 2 roky

Nemesis_NaR

Nehledejte za tím takovou vědu, je to jednodušší než si myslíte...

Předpřítomný má přítomný tvar slovesa "have" - tady "has" pro on, ona, ono a "have" pro všechny ostatní osoby.

Předminulý má minulý tvar od "have" - tedy pro všechny osoby pouze "had".

Doporučím vám si (možná znovu) pořádně a v poklidu přečíst vysvětlující články. Nebál bych se toho dělat si poznámky, mě osobně to pomáhá si věci utřídit, když mi to projde rukou.

http://www.helpforenglish.cz/article/2008101805-predpritomny-cas-1-uvod-a-tvoreni

http://www.helpforenglish.cz/article/2010060101-predminuly-cas

před 2 roky

Pavel221503
Pavel221503

ona nikdy nic neprohrala - by bylo stejne? Dekuji

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

"She had never lost anything".

před 2 roky

ViktorUksa

Nedá mi to, ale ještě jednou bych prosil o výklad. Zde v diskuzi jsou tyto dva příspěvky. Cituji Vlcek: A jak by bylo: ,,Ona nikdy nic neztratila." ? Nemesis: "She has never lost anything". Pavel: ona nikdy nic neprohrala - by bylo stejne? Dekuji . Jgstcd: "She had never lost anything". Pochopil jsem to správně, že rozdíl mezi 'neztratila' a 'neprohrála' je pouze v 'has' a 'had'?

před 1 rokem

nueby
nueby
Mod

Rozdíl mezi "prohrát něco" a "ztratit něco" (a přijít o něco) se v anglickém "lose something" vytrácí, neexistují-li náznaky jinde ve větě nebo jiném kontextu. "We lost the match" může znamenat Přišli jsme o sirku, ztratili jsme sirku, prohráli jsme sirku, přišli jsme o zápas, ztratili jsme zápas i prohráli jsme zápas. Pokud jde o LOST, HAD LOST, HAS/HAVE LOST, přečtěte si Nemesisův komentář o minulých časech. Obecně řečeno, tvar nebo vynechání pomocného slovesa HAVE téměř nikdy neovlivní význam plnovýznamového slovesa (zde LOSE).

před 1 rokem

ViktorUksa

Děkuji, už je mi to úplně jasné. Nespojil jsem si totiž význam těch dvou slov.

před 1 rokem

ladas16

Proč tam musí být v českém prekladu to ona?

před 6 měsíci

Zdeka985336

nemusí, "nikdy neprohrála" stačí, je jasné, když tam je neprohrála, tak to je ona. V angličtina musí být she, protože bez toho není jasné kdo, jestli my, oni, já.

před 3 měsíci