1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "He has won two in the last t…

"He has won two in the last three years."

Překlad:On vyhrál dva v posledních třech letech.

February 28, 2015

12 komentářů


ViktorUksa

Proč se nemůže říct '...v minulých třech letech ', když last year se překládá jako minulý rok a také se tím myslí ten bezprostředně předcházející?


Daku_

Prosím, mohl by se někdo kompetentní k této větě vyjádřit? Jako mnoha dalším, ani mne nedává moc smysl. Díky :-)


jenda48

No, zkuste si představit, že stojíte před vitrínkou s poháry svého aktivně soutěživého přítele. Jeho manželka vám řekne, "Vyhrál dva v posledních třech letech". To už asi lze pochopit. Ale jak vidíte, ta věta dostává pochopitelný smysl až s kontextem, který tu není. Tak si představte, že Duolingo je vyšší dívčí AE, že nás všechny zdokonaluje v abstraktním myšlení a představivosti možných kontextů. Jó, je to náročný.....nedej bože abyste napsal oni jí, jenom jedí má úspěch. A na toto je i ÚJČ krátký. Jedině smazat, nebo na tu hru přistoupit a smysl těch vět příliš nezkoumat. Jsem ale nekompetentní, pozor!


JanSuchy9

"Oni jí" je prostě špatně.


jan.blstak

On vyhrál dva ze tří posledních let. Můj překlad mi příjde přirozenější. Nebo jsem někde přehlédnul chybu?


MarquiseDeBat

Opravdu to tak zní přirozeněji? Pokud už "dva ze tří", tak možná "ročníků", případě "dvĚ ze tří posledních let", nicméně posunuli jsme se tím pádem od výhry ve výroční soutěži k výhře celého roku, nevím, nechala bych to, jak to je...


KjjKjj1

Last znamená i minulý?


tatka_
Mod
Plus

Last znamená i minulý? - ano


Mirka802086

Nevidím rozdíl jestli dva v posledních třech letech nebo třech poslednich letech, když stejně není upřesněno, co vlastně?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.