1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "When I write, you write."

"When I write, you write."

Překlad:Když já píšu, vy píšete.

February 28, 2015

29 komentářů

Řazení od nejlepšího příspěvku

anglictinamata

A proč tam není : když já píšu, ty píšeš. Ale vy píšete????? Pokaždé, když já napíší překlad ve druhé osobě buď v jednotném čísle, tak se mi dostaví Vaše odpověď v množném čísle a naopak. Prosím o vysvětlení, děkuji

December 18, 2015

kacenka9

Varianta s 'ty pises' je take uznavana. Bez kontextu nevime, zda si dotycni tykaji, ci vykaji, ci zda se jedna o mnozne cislo. Uznavame proto vsechny takove moznosti, ktere nas napadly. Ono vam to variant, Kdyz ja pisu, ty pises? neuznalo? Nebo vam ji uznalo, ale reklo, ze jina, mozna, varinata je 'vy pisete'. Oboji je spravne.

December 18, 2015

JakubJlek

Když píšu já, vy píšete . To nejde proč ?

September 13, 2015

EdwardAnyz

Clen se vzdy dava jako prvni coz znamena kdyz ja pisu vy pisete

April 25, 2017

jgstcd

Ten slovosled se mi moc nelibi. "Když píšu já, píšete vy" bereme.

September 13, 2015

Majda_Miska

Jestli to dobře chápu tak KDYŽ má v angličtině význam WHEN i IF.

July 24, 2015

kacenka9

IF znamena "jestli-pokud". Nejsem si jista, ze preklad "Kdyz" je spisovny. Hovorove se pouziva, ale o jeho spisovnosti mam pochybnosti.

September 13, 2015

Kristyna553296

Ano

August 3, 2017

UrbanJiri

Kdyz pisu, ty pis?

July 24, 2016

kacenka9

Nejde. Rozkazovaci zpusob v AJ nepouziva osobni zajmeno. To je vlastne jediny zpusob, jak se pozna. Takze ta vase veta by znela "Write, when I write", muselo by se to prehodit na "Pis, kdyz ja pisu", protoze obracene to zni v AJ strasne.

September 23, 2016

Daku_

Myslím si, že by tato věta měla být v průběhovém čase, nebo se pletu? Jedná se o dva děje probíhající současně.

September 4, 2018

Ultron9

Ja jsem zkusil dat pokud...coz je temer to same a neuznano

September 18, 2015

jgstcd

Neni to same. Mozna pletete nemecky "wenn" s anglickym "when"? "When" neznacuje podminku.

September 18, 2015

MatjNieder

Když píšu, ty taky. To nejde proč? Do češtiny je to přeložené správně.

April 21, 2017

Filomena.Prvni

V češtině je tato věta nelogická. "Pokud já píši, i ty píšeš." by mohlo býti. Ale stejně to moc smyslu nedává.

August 27, 2017

ZdendaS

Varianta "Když píšu já, piš ty" není možná? Jak vlastně řeší angličtina rozkazovací způsob?

March 16, 2015

kacenka9

Rozkazovaci zpusob je sloveso v infinitivni podobe (coz je stejne, jakok pritomny cas), bez 'to'. Tedy "Go!" "Sit!" 'Write!'

Tato veta, aby mohla znamenat ten vas navrh, tak by se musela prehazet a doslova byste rekl "Pis, kdyz pisu ja" neboli "Write when I write". Protoze "when I write, write" zni v AJ dost desive.

March 17, 2015

OndrejSiko

Česká věta nedává moc smysl. Měli byste ji upravit - Když já píšu, ty píšeš taky. Napsal jsem toto a nevzalo mi to, protože tam není too.

November 22, 2015

AlesDobrovolny

Vzalo mě "Když píši já, píšete vy"

October 26, 2017

FandaHlina

Tato věta může být i v opačné posloupnosti a vztahovat se k druhé osobě jednotného čísla. Tedy: Píšeš, když já píšu.

December 31, 2015

kacenka9

vsechny vety by mohly byt obracene. Otazka je ale, proc. Na to, abychom vsechny varianty vsech vet manualne navstupovali v obracenem poradi, nemame kapacity.

January 20, 2016

[deaktivovaný uživatel]

    Proč nejde "když napíšu, napíšeš"? Nutně to přece nevyjadřuje jen budoucnost... :)

    August 13, 2016

EdwardAnyz

    To je neco jineho

    April 25, 2017

Martik2323

    'kdykoli pisu, pises' toto taky nejde,proč?

    December 23, 2016

kacenka9

    Kdykoliv je 'whenever'

    January 26, 2017

barboras333

    when je prece kdy

    January 20, 2016

kacenka9

    To take. Ale v teto vete to ma v cestine vyznam 'kdyz'

    January 20, 2016
    Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.