"He tried the shoes."

Tłumaczenie:Przymierzył buty.

March 1, 2015

12 komentarzy


JanSkart

Jaka jest różnica miedzy przymierzał a przymierzył ?

March 1, 2015

igalampa

on coś robił- np.przymierzał, on coś zrobił- np.przymierzył

March 17, 2015

JanSkart

jaka jest różnica w angileskim bo tutaj czas dokonany i nie dokonany jest uzywany zamiennie dowolnie. raz uznaje za poprawne raz nie uznaje a innym razem obie formy poprawne.

March 23, 2015

MarekMiszcz

W angielskim czas niedokonany wyraża czas Past Continues. Past Simple jest z kolei odpowiednikiem dokonanego. Czyli: On przymierzał - he was trying On przymierzał - he tried

September 1, 2017

Yola448704

Oba czasowniki dotyczą polskiego czasu przeszłego:

przymierzył - forma dokonana czasownika - raz lub jedną parę butów przymierzał - forma niedokonana czasownika - kilka razy, kilka par lub długo (przymierzał buty przez pół dnia)

W zależności od kontekstu, oba czasowniki mogą tłumaczyć zdanie:
He tried on the shoes yesterday - Wczoraj przymierzył buty/ Wczoraj przymierzał buty

He tried the shoes this morning - Dziś rano próbował/spróbował tych butów (ale nie były zbyt smaczne...)

February 18, 2019

ArkadiuszM18

"On spróbował butów" hehe

May 8, 2016

TEAMPudzia

Przymierzać to "try on" a nie "try".

December 7, 2018

piotrradio

brak konsekwencji w tłumaczeniu

June 14, 2016

Krzysztof121144

Nie zgadzam się

September 21, 2016

Emwue

Ale na co? Względnie, z czym?

September 21, 2016

nevisu

dlaczego 'on przymierzyl buty' jest zle ?

January 14, 2017

andrzej204942

A wersje He tried on the shoes lub He tried the shoes on są poprawne czy nie?

July 6, 2019
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.