"Hetriedtheshoes."

Tłumaczenie:Przymierzył buty.

3 lata temu

12 komentarzy


ArkadiuszM18

"On spróbował butów" hehe

2 lata temu

JanSkart

Jaka jest różnica miedzy przymierzał a przymierzył ?

3 lata temu

igalampa

on coś robił- np.przymierzał, on coś zrobił- np.przymierzył

3 lata temu

JanSkart

jaka jest różnica w angileskim bo tutaj czas dokonany i nie dokonany jest uzywany zamiennie dowolnie. raz uznaje za poprawne raz nie uznaje a innym razem obie formy poprawne.

3 lata temu

MarekMiszcz
MarekMiszcz

W angielskim czas niedokonany wyraża czas Past Continues. Past Simple jest z kolei odpowiednikiem dokonanego. Czyli: On przymierzał - he was trying On przymierzał - he tried

1 rok temu

piotrradio

brak konsekwencji w tłumaczeniu

2 lata temu

Krzysztof121144

Nie zgadzam się

2 lata temu

Emwue
Emwue

Ale na co? Względnie, z czym?

2 lata temu

nevisu

dlaczego 'on przymierzyl buty' jest zle ?

1 rok temu

TEAMPudzia

Przymierzać to "try on" a nie "try".

6 dni temu

Przemcio331

Bo to są inne czasy. On przymierzył buty piszemy w czasie Past simple gdyz jest to tryb dokonany a on przymierzał buty to tryb nie dokonany więc powinno się pisac w czasie Past continuous: He was try the shoes

1 rok temu

Emwue
Emwue

"He was trying the shoes"

Generalnie rzecz biorąc, masz trochę racji, ale niestety aspekt czasowników w języku polskim działa zupełnie inaczej niż aspekt w angielskim, także często, gęsto takie uogólnienia nie działają w realnym życiu – trzeba przyjąć założenie, że angielski czasownik(niezależnie od użytego czasu) nie niesie informacji o aspekcie i jedynie kontekst wypowiedzi może wyklarować czy chodzi o czynność dokonaną czy nie. ;)

1 rok temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.