"Kočky spí kdekoli."

Překlad:Cats sleep anywhere.

před 3 roky

4 komentáře


patrikzzz

Mohl by mi někdo prosím vysvětlit, proč je špatně: "The cats sleep wherever" a "The cats sleep anywhere" správně? Děkuji

před 3 roky

nueby
nueby
Mod

Protože wherever a anywhere se spolu překrývají jako spojky, kdežto jako pouhé příslovce je wherever ve spisovné řeči omezené. Jinak řečeno, Cats sleep wherever they please by byla asi tak nejbližší spisovná věta, ale taky nepřijatelná, a to pro nepřesnost.

před 3 roky

Jana212694

Prosím proč je špatně The cats sleep everywhere? Já myslela, že anywhere by se použilo jen v otázce nebo v záporu...děkuju

před 3 roky

Nemesis_NaR

"The cats sleep everywhere" znamená "Kočky spíš všude." "Anywhere" i další "any-slova" se dají použít i v oznamovací větě a to právě s významem "kdekoliv, cokoliv atd."

před 3 roky
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.