Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"I am taking the next bus."

Çeviri:Ben bir sonraki otobüse biniyorum.

3 yıl önce

15 Yorum


Naz1m.Erdo

Yahu moderatorler bu bildiğin ingilizcede yakın gelecek zaman olayı. Yani burda yakin gelecek zamandan bahsediliyor Türkçe'de de gelecek otobüse biniyorumdan ziyade gelecek otobüse binecegim denir. Orada simdiki zaman kullanilsa da bu tarz cumlelerin karşılığı Türkçede -cegim/-cagim seklindedir. Gözünüzü seveyim ingilizce yapcaz diye daha anlamli cevirileri yok saymayin.

3 yıl önce

Emma-lee93

Cok haklisiniz, binecegim tabii ki olur eklemeyi unutmusuz.

3 yıl önce

bilgekaganylmz

Bineceğim olması için "I will take" olmalı

1 yıl önce

HlyaCihangir

Bu cümlenin İngilizce kuruluşu doğru mudur bilmiyorum.Ama Türkçe olarak düşük bir cümledir. ''Sonraki otobüse bineceğim.'' cümlesinin yakın gelecek zamanı olan, Sonraki otobüse biniyor olacağım.'' doğrusudur.

1 yıl önce

spek10

Tam otobuse binerken size arkadasinizdan telefon geldi;binme bir sonrakine bin dedi.sizde cevap olarak;bir sonraki otobüse biniyorum dediniz.BENCE speaking de olur mu olur

2 yıl önce

FurkanAlk
FurkanAlk

Ya burada kullanılan şey anlamda zaman kayması. Türkçede de var dedikleriniz doğru ama bu cümle de yanlış değil yani

2 yıl önce

Broccoflower

-İng kullanılarak da gelecek zaman yapılabiliyor mu?

3 yıl önce

Emma-lee93

Next kelimesi ile desteklendiginden burada oluyor ama normalde olmaz :)

3 yıl önce

Semih6

sonraki yerine diğer demek hatalı mı olur "the other" gib bir şey mi demeliydi?

2 yıl önce

hayri46073

Başa ben yazmadım diye yanlış diyo, yüklemde zaten kabul belirtiyorum. Tekrar belirtmeye ne gerek var. Düzeltin şunu

2 yıl önce

sfros

Bir sonraki ifadesini neye next bus olarak çevirdiniz de gelecek otobüsü kabul etmediniz anlayamadım

1 yıl önce

Kurtulu86104

Gelecek olan otobüse biniyorum.

1 yıl önce

Hayl-et

Arkadaşlar, Türkçede böyle bir kullanım VARDIR ve yanlış DEĞİLDİR. Bakınız: Zaman Kayması (Anlam Kayması)

4 ay önce