Duolingo is the most popular way to learn languages in the world. Best of all, it's 100% free!

https://www.duolingo.com/BartiBar

Ik ben klaar met de Nederlandse boom! I have conquered the Dutch skill tree!

BartiBar
  • 20
  • 14
  • 8
  • 8
  • 5
  • 4
  • 3

Hoi iedereen!

Na 6 maanden ben ik klaar met de Nederlandse boom!

Ik heb zo veel in deze 6 maanden geleerd en het is nog maar het begin :D

Waarom leer ik Nederlands?

Ik vind deze taal heel mooi en ik hou van Nederland en de mensen.

Ik was in Nederland 7 maanden geleden en ik onthoud deze moment als ik Nederlands in de eerste tijd gehoord heb - Ik was in Amsterdam op de tram(lijn 4) van Rijn Station naar Amsterdam Centraal Station, en twee vrouwen hebben in Nederlands gesproken met elkaar. In deze moment zei ik mijzelf - IK WIL EN IK ZAL DEZE TAAL LEREN!

Als ik van Nederland terug was, verwonderlijk zeg ik in Duolingo - Een Nederlands cursus is uit in BETA! Ik was zo gelukkig !!

En nu ben ik klaar met de Nederlandse boom en het is nog maar het begin (:

Het is de tweede boom dat ik klaar met ben - na de Duitse boom.

Mijn volgende taal is Italiaans!

Dank je wel iedereen!!

English:

After 6 months I have conquered the Dutch skill tree!

I have learned so much in these 6 months and it's just the beginning :D

Why do I learn Dutch?

I think that the Dutch language is very beautiful and I love the Netherlands and the Dutch people.

I was in the Netherlands 7 months ago and I remember the moment when I heard Dutch for the first time - I was in Amsterdam on the tram(line 4) from Rijn Station to Amsterdam Centraal Station, and two women were speaking in Dutch with each other. In this moment I told my self - I WANT AND I WILL LEARN THIS LANGUAGE!

When I got back from the Netherlands, I have seen surprisingly in Duolingo - A Dutch course is out in BETA!

I was so happy !!

And now I have conquered the Dutch skill tree and it's just the beginning (:

It is the second tree that I finish - after the German tree.

My next language is Italian!

Thank you everyone!

Welterusten :D

Good Night!

3 years ago

17 Comments