"On zemřel nedávno."

Překlad:He died recently.

March 5, 2015

10 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


fleahopla

Dotaz není recently spojeno s předpřítomným časem. Tj. nemělo by být He has died recently.


RadomrKen

Proč nejde He recently died?


kacenka9

Slo. (A uz jde), ale je to opet malinko mene pouzivany obrat. V kratkych vetach se, oproti cestine, tato slova presouvaji na zacatek nebo konec vety. Ve slozenych vetach pak to spise uvidite ve vami navrzenem poradi. "He lived in that house and he recently died there."


deltapit

lately je také nedávno he passed away lately , napsalo jako chybu


nueby

A dobře udělalo. Nelze použít pro jednorázovou událost.

http://dictionary.cambridge.org/us/grammar/british-grammar/late-or-lately:

Lately meaning ‘recently’ We use lately for states or for repeated events, mostly with the present perfect:

She says she’s been feeling tired lately. I think she’s working too much.

He’s been studying hard lately. He’s got exams at the end of the month.

Warning: We don’t use lately for single events that happened recently:

I had a strange experience recently.

Not: I had a strange experience lately.


deltapit

makes sense ...to si budu pamatovat díky :)


Jimmy2087

Šlo by také použít? He died not so long ago?


nueby

"Not so long ago" je sice téměř totéž, ale ve srovnání s jednoduchým "recently" se používá vzácně, a když, pak většinou na začátku věty, jako její východisko. Možná to jiný přispěvatel bude vidět jinak, ale já to nepřidám.


AlmaMESTLO1

Jak už jsem psala, trest je snížení bodů za nesrozumitelná slova! Npř.teď "ball" a "wall"! Ála

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.