Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"My máme dost slavné jméno."

Překlad:We have a pretty famous name.

před 3 roky

13 komentářů


chvojka

zde nejde použít slovo enough?

před 3 roky

MarquiseDeBat
MarquiseDeBat

Ne, protože "enough" se používá jako dost ve smyslu "dostatečně". Jen pro srovnání "I am good enough in english to speak with native speaker." ("Jsem v angličtině dost dobrá na to, abych mluvila s rodilým mluvčím.") ALE "He is pretty good in english, he has CAE certificate on level C1." ("Je dost dobrý v angličtině, má CAE certifikát na úrovni C1."). V prvním případě má angličtina stačila na rozhovor, ve druhém smekám před kamarádem, který "má papír" na téměř dokonalou znalost cizího jazyka a může pokračovat ještě dál. Pokud si v daných větách dosadíte za "dost" ono "dostatečně" mělo by to být jasné.

před 3 roky

Labradorrr

Přesto by mělo být asi uznáno, protože není specifikováno, které dost z věty vyplývá... Přeci i tady t jde použít ne? Co kdyby to bylo v kontextu třeba "Nepustím vás, nemáte dost slavné jméno." "Nesouhlasím. My máme dost slavné jméno."?

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Jeste na doplneni. Existuji, samozrejme, i jine vyrazy, kterymi se da rici "docela". Napriklad by se zde, misto "pretty" dalo pouzit "quite". Pretty je, stejne jako v cestine, malinko hovorovejsi. "Je to pekne osklivy". "It is pretty ugly".

před 3 roky

momin123

Ve větě „Máme dost slavné jméno" musí tam být slovo „pretty" ????

před 9 měsíci

fouraix

měl jsem to good, ale zapomněl na člen. to mě fakt překvapilo, že je tu ten člen i za cenu, že je ještě před dvěma slovy předcházejícími podstatné jméno

před 2 roky

Nemesis_NaR

Může jich tam být klidně pět, ale pokud tam nebude nějaké přivlastnění (my, hers, Peter's), tak tam vždy člen být musí. Teda u počitatelného podstatného jména samozřejmě.

před 2 roky

Jitka709231

Já jsem nejdříve napsala "We have a quite famous name"-bylo hlášeno chyba s tím,že člen má být až po "quite".Je to jiný slovní druh než "pretty" v tomto případě?

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

To je zajimavy dotaz. Ja opravdu nevim. Ale opravdu bude clen pred pretty a po quite. Na tohle je ta odporna gramaticka poucka "Protoze se to tak rika". Sorry

před 1 rokem

Penny853152

"quite" = docela, celkem....... příslovce

před 2 měsíci

MirMireng

Proč nemůže být very místo pretty?

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

Very je velmi. Mame velmi slavne jmeno. Ale pretty v tomto spojeni je docela. Takze slavne, ale az tak moc taky ne

před 1 rokem

KristynaPrch

Proc nemuze byt prosim have GOT? Dekuji. Kdy se pouziva s got/bez mi neni jasne.

před 7 měsíci