1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "My máme dost slavné jméno."

"My máme dost slavné jméno."

Překlad:We have a pretty famous name.

March 6, 2015

19 komentářů


chvojka

zde nejde použít slovo enough?


MarquiseDeBat

Ne, protože "enough" se používá jako dost ve smyslu "dostatečně". Jen pro srovnání "I am good enough in english to speak with native speaker." ("Jsem v angličtině dost dobrá na to, abych mluvila s rodilým mluvčím.") ALE "He is pretty good in english, he has CAE certificate on level C1." ("Je dost dobrý v angličtině, má CAE certifikát na úrovni C1."). V prvním případě má angličtina stačila na rozhovor, ve druhém smekám před kamarádem, který "má papír" na téměř dokonalou znalost cizího jazyka a může pokračovat ještě dál. Pokud si v daných větách dosadíte za "dost" ono "dostatečně" mělo by to být jasné.


Labradorrr

Přesto by mělo být asi uznáno, protože není specifikováno, které dost z věty vyplývá... Přeci i tady t jde použít ne? Co kdyby to bylo v kontextu třeba "Nepustím vás, nemáte dost slavné jméno." "Nesouhlasím. My máme dost slavné jméno."?


kacenka9

Jeste na doplneni. Existuji, samozrejme, i jine vyrazy, kterymi se da rici "docela". Napriklad by se zde, misto "pretty" dalo pouzit "quite". Pretty je, stejne jako v cestine, malinko hovorovejsi. "Je to pekne osklivy". "It is pretty ugly".


vMA8TZ3m

Variantu quite to neuznává, respektive: "we have a quite famous name"


ChovMart

Stále neuznává. Reportnul jsem :-)


sarka300

Ještě stále neuznává


Honza_U

Quite bere skutečně se členem až za tímto slovem


AlmaMESTLO1

Milá Kačenko, bohužel mi to Duolingo právě "quite" místo "pretty" označilo za chybné! Proč? Ála


Jitka709231

Já jsem nejdříve napsala "We have a quite famous name"-bylo hlášeno chyba s tím,že člen má být až po "quite".Je to jiný slovní druh než "pretty" v tomto případě?


kacenka9

To je zajimavy dotaz. Ja opravdu nevim. Ale opravdu bude clen pred pretty a po quite. Na tohle je ta odporna gramaticka poucka "Protoze se to tak rika". Sorry


Penny853152

"quite" = docela, celkem....... příslovce


MirMireng

Proč nemůže být very místo pretty?


kacenka9

Very je velmi. Mame velmi slavne jmeno. Ale pretty v tomto spojeni je docela. Takze slavne, ale az tak moc taky ne


momin123

Ve větě „Máme dost slavné jméno" musí tam být slovo „pretty" ????


fouraix

měl jsem to good, ale zapomněl na člen. to mě fakt překvapilo, že je tu ten člen i za cenu, že je ještě před dvěma slovy předcházejícími podstatné jméno


Nemesis_NaR

Může jich tam být klidně pět, ale pokud tam nebude nějaké přivlastnění (my, hers, Peter's), tak tam vždy člen být musí. Teda u počitatelného podstatného jména samozřejmě.


KristynaPrch

Proc nemuze byt prosim have GOT? Dekuji. Kdy se pouziva s got/bez mi neni jasne.


Mirka15828

Šlo by naše DOST vyjádřit na konci věty A LOT?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.