Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"We are going to allow this."

Tłumaczenie:Zamierzamy na to pozwolić.

3 lata temu

8 komentarzy


MarcinPost

W wiekszosci zdan z "I am going to" jest zle tlumaczenie na J. polski. Powinno byc: "zamierzam zrobic" zamiast "zrobie".

3 lata temu

Tomek_KRK

Lata temu uczyli mnie na lekcjach ang że 'to be going to' oznacza 'zamierzać coś zrobić' lub gdy coś zaplanowaliśmy i zrobimy to na 100% w sensie mamy taką pewność. Ja osobiście w żywej angielszczyźnie w rozmowach spotykam tylko to drugie zastosowanie czyli defacto jako czas przyszły natomiast Future Simple gdy w momencie rozmowy coś na bieżąco stwierdzimy że zrobimy bo np ktoś z kim rozmawiamy przekonał nas żeby to zrobić.

2 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

Dokładnie.
Dziecko - "I'm going to be a doctor when I grow up" - mam zamiar to robić

Ja - "I'm going to do it now - to zrobię teraz

Jak mówisz, to prawie defacto czas przyszły kiedy jesteśmy pewni naszych przyszłych działań.

Mamy czasownik do zamierzać - "intend":
"I intend to buy a new car"
- Zamierzam kupić nowy samochód

Ale, "I'm going to buy a new car" jest silniejszy. To jest więcej niż zamiaru, to konkretny plan.

1 rok temu

Ludomira

też tak uważam

3 lata temu

Marek550145

Nie za bardzo wiem o co chodzi. Za kazdym razem przed rozpoczeciem lekcji zwiazanej z nauka jakiegos czasu czerpalem jakies minimalne info w necie, jaka konstrukcja zdan itp. No i teraz nie ma zadnych informacji odnosnie czasu przyszlego zlozonego, nie ma takich konstrukcji zdan. Czy jest jakas inna powszechnie uzywana nazwa tego czasu? Poza tym nie widzialem zadnego czasu przyszlego w ktorym nie trzebabylo dodawac "will"...o co biega?

2 lata temu

martapajak3

Nie ma takiego czasu jak "przyszły złożony". To konstrukcja "be going to " po prostu.

6 miesięcy temu

PatrykSawi

Zamierzam ale nie wiem czy zrobie. Natomiast samo zrobie daje pewnosc ze tak bedzie.

3 lata temu

andri251

going to - miec zamiar zrobic

2 lata temu