Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Kuchař vaří jídlo."

Překlad:The cook cooks the food.

před 3 roky

8 komentářů


kachnicka-chan

Prosím vysvětlil by mi někdo, jaktože je dobře "The cook cooks food." bez členu?

před 1 rokem

Nemesis_NaR

"Food" je nepočitatelné, může tedy být bez členu, zatímco "meal" je počitatelné a nějaký člen vždy potřebuje. Více k rozdílu slov, která se do češtiny překládají jako "jídlo" je zde: http://www.helpforenglish.cz/article/2006031102-pleteme-si-food-meal-dish

před 1 rokem

Giraffesue

Proč ne taky "The cook cooks a meal."?

před 3 roky

MarquiseDeBat
MarquiseDeBat

Protože zatímco "food" je jídlo, jakožto kategorie zahrnující poživatelné věci, "meal" je ve smyslu konkrétní jídlo za den - oběd, svačina, večeře, a to se běžně "prepare" nebo "make"

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Ja bych kolegyni doplnila. Vari jidlo (food), aby z toho pripravil pokrm (meal).

před 3 roky

nueby
nueby
Mod
před 3 roky

Giraffesue

jestli dobře chápu ten graf, tak klidně můžu i meal cook :)

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Ano. Anebo i krystalicky meth. Ale to pak uz dlouho kucharem nebude.

před 3 roky