A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"We have to discover new places."

Fordítás:Új helyeket kell felfedeznünk.

3 éve

12 hozzászólás


BLolka

A föl- nem elírás, ugyanúgy használatos, mint a fel-; sőt, ez még szebb is, különösen olyan szavak esetében, melyekben amúgy is túlsúlyban van az e hangzók száma (pl. felfedezni = fölfedezni)!

3 éve

Abenhakan
Abenhakan
Mod

Igen, egyetértek, külön nem írtuk meg fordításként, mert egy betű különbséget még elfogad a röndször...:-)

3 éve

aptg.gabi

;) Egyébként ebben a leckében lusta voltam kijavítani a filozófia szóban az első o betűt ó-t írtam mindkét helyre és kinyírt a rend sir.

3 éve

Abenhakan
Abenhakan
Mod

Pedig az csak egy bötű tévesztés...

3 éve

aptg.gabi

hát erről van szÓ! :D

3 éve

evairenpinter

Sajnos mindezidáig, ha a telefonomon gyakorolok, ott csak angol ábécét tudok használni. Így volt már, hogy a hiba valóban pontlevonással járt, nem csak figyelmeztetéssel. Bízom benne, hogy sikerül egyszer rátöltetnem a telefonomra is a teljes ábécét.

2 éve

emokehojdu
emokehojdu

Új helyeket kell találnunk - esetleg jó lehet, vagy a discover kifejezetten csak azt jelenti, hogy felfedez?

3 éve

aptg.gabi

sztem, a találni: find

3 éve

emokehojdu
emokehojdu

Szerintem is, úgyhogy nem is kísérletezgettem vele :) Csak azért kérdeztem, mert nem mindig a szó szerinti fordítás fejezi ki legjobban a mondani valót. Hol kell felfedezni új helyeket? Az űrben? Vagy az óceán mélyén? Minden más hely már fel van fedezve sztem.

3 éve

aptg.gabi

http://hu.bab.la/sz%C3%B3t%C3%A1r/angol-magyar/place Átvitt értelemben pl.nekünk kell felfedeznünk új helyeket, mert bezárták a régi helyet, kávézót, boltot ahova eddig jártunk stb.

3 éve

emokehojdu
emokehojdu

Na jó, megadom magam. Ez az eset nem jutott eszembe, gondolom azért mert én inkább keresnék egy új helyet, de attól függetlenül igazad van.

3 éve

aptg.gabi

:) mindkét szó jó rá . Csak itt fordítani kellett nem megfogalmazni.:D

3 éve