"Pokud to tvá teta dovolí."

Překlad:If your aunt allows.

March 8, 2015

16 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Vlcek1942

"If your aunt allows it." je také správně?


Nemesis_NaR

Ano, mělo by být.


V2017LTnoxR2071

Nejak vám tam zmizelo "it". A muzete mne zas komentář smazat...


MichalPlai

Máte pravdu ...i v tom, ze mazou komentare...


ladavala

Mimo jiné jsou uznávány i tyto varianty: "If your aunt [allows/permits] [it/this/that]."


vladimirbz

Podle mého názoru by hlavní překlad měl být "If your aunt allows that". Ale zajímalo by mne, co se nejčastěji používá ... asi hodně záleží na kontextu.


Bugina

Myslim si, ze v zadání zní veta v budoucím čase. V přítomném by měla byt Pokud to teta dovoluje. Nebo ne? (Proto byla moje odpověď - If you aunt will allow it)


kacenka9

Ano, meli bychom ( a uz tak od ted delame) uznavat budouci, ale jinak je tato veta ukazkou tzv. blizke budoucnosti, kde se casto pouziva pritomny cas. Prekvapive tuto konstrukci pouzivame i v cestine. "Jdeme tam dneska?" Jdeme je pritomny tvar, nicmene vyjadrujeme budoucnost. "Jestli tam zitra je". tahle nezni prilis spisovne, ale nic jineho mne v tuto chvili nenapada a doufam, ze to vysvetluje to pouziti/smysl.


alexander.pesak

jenže v jiných větách tady tvrdě vyžadují budoucí čas


ZdekaSchoo

přečtěte si co napsal Nueby, je to podmínková věta, první kondicionál, vedlejší věta s if je v přítomném čase, hlavní věta je v čase budoucím, příklad If your aunt allows we will go to the cinema. https://www.helpforenglish.cz/article/2006051701-podminkove-vety-uvod-a-prehled


nueby

Český budoucí čas v těchto podmínkách (kondicionál prvního druhu) téměř vždy odpovídá anglickému času přítomnému.

http://www.helpforenglish.cz/article/2006051701-podminkove-vety-uvod-a-prehled


PatrikMokry

As far/long as tu není možno použít? Můžete prosím někdo napsat, kdy použít co?


ZdekaSchoo

if v podmínkových větách, as far as, as long as v příslovečných větách


Marcy68348

If your's aunt allows it?


ZdekaSchoo

to je špatně

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.