Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"A book"

Překlad:Kniha

před 3 roky

28 komentářů


shimmir

Kdysi jsme se učili výslovnost dvou "o" za sebou jako "u" tedy zde "buk", ale zní to opakovaně jako "bok". Jak potom chcete vyslovovat jedno "o" např. ve slově "box?" To je nějaká americká angličtina?

před 3 roky

Maki.ambrozkova

já nevím oni to často vyslovují jinak než se mi to učíme

před 3 roky

Crooky9

Ano ve skutečnosti je to /buk/, ale v závislosti na přízvuku se u komolí na o...ale při delším poslechu je to doopravdy /buk/

před 3 roky

Imogendw
Imogendw

Ne, ve skutečnosti je to /bʊk/ - někdy ten "oo" se vyslovuje jako "u", ale ne v tomto připadě. Bohužel vý nemáte ten zvuk v češtině, a mý máme v angličtině ty absurdně komplikované pravidla hláskovaní, proto je to hodně těžký to učit.

před 2 roky

miruneek

Prosim kde a kdy se dáva před slovo Abook nebo proč to A tam vlastně je?Děkuji

před 3 roky

Nemesis_NaR

Angličtina narozdíl od češtiny používá členy a bez nich nejsou podstatná jména úplná, asi jako by v češtině nebyla úplná bez měnících se koncovek. Základní článek o členech je zde: http://www.helpforenglish.cz/article/2006072901-cleny-v-anglictine-articles

To co tě ale spíš mate, ikdyž ted se jedná spíš jen o můj odhad, je to, že existují nepočitatelná podstatná jména, před kterými neurčitý člen být nemůže. Pak tedy přidávám odkaz, kde je podrobněji vysvětlena tady ta vlastnost počitatelná vs nepočitatelná podstatná jména a jak to ovlivňuje použití členů: http://www.helpforenglish.cz/article/2006082501-pocitatelna-a-nepocitatelna-podstatna-jmena

před 3 roky

urjsjsd

Já to slyším ja a bok :O

před 2 roky

Maki.ambrozkova

já taky

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Ano. Ceske U opravdu v tomto slove od rodileho mluvciho neuslysite. Britove to vyslovuji casto skoro jako O, americane vice jako u, ale ne tak, jak ocekavate, kdyz si prectete vyslovnost prepsanou do cestiny.

před 2 roky

Maki.ambrozkova

Aha tohle je zajímavé vědět děkuji že to mohu vědět

před 2 roky

urjsjsd

Ja slyším blok

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

L tam neslysim vubec. Ale je tady to spojeni 'a' a 'book' hodne tesne.

před 2 roky

adla451989

Tomu jde rozumět eight book.

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

v pomale vyslovnosti vyslovuje mluvci kazde slovo zvlast. 'A" pak tedy vyslovuje jako spelovane pismenko "A", nikoliv jako neurcity clen. Spelovane pismenko 'A" se vyslovuje 'EJ', coz muse pripominat 'eight'

před 2 roky

PsychoBanditCZ

Proč to nemuze byt TA KNIHA ??

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Protoze je tam clen neurcity.

před 2 roky

Roman579029

Dotaz "mimo soutěž"... Proč mi to v bublince zobrazuje "21" příspěvků, ale po otevření zde žádný není?

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Tolik ukazuje protoze tolik jich je, nebo spis bylo, protoze ted mame o 2 vic. Otazka je proto proc je nevidite. Pouzivate app?

před 2 roky

Andrea928853

Ono to spomalene zni jako ej book ale normalne a book ??

před 1 rokem

JanLyko
JanLyko
Mod

Želva (pomalejší přehrávání) nečte celou větu, ale každé slovo zvlášť a neví nic o tom, v jaké větě se slova nacházejí. Tady to spelluje jako když hláskuje abecedu. Berte to jako dodatečnou nápovědu k poslechu.

před 1 rokem

denisa520624

Pisu kniha a stale mi to hazi chybu

před 11 měsíci

MirecekAlf

Kniha

před 10 měsíci

KarolinaMe133144

Proč mi to nebere KNIHA

před 9 měsíci

JanLyko
JanLyko
Mod

Jak znělo zadání? My tady v diskuzi nevidíme, jestli to byl poslech nebo překlad.

před 9 měsíci

hanulinka3

Myslela jsem si ze to bude jedna kniha ale jedna tam nebilo

před 4 měsíci

kacenka9
kacenka9
Mod

"A" neznamena 'jeden'. Jen ve velmi, ale opravdu velmi vyjimecnych pripadech se tak prelozit da, nebo i musi, ale ty jsou velmi ojedinele

před 4 měsíci

priklopil

proc rozlisuje male a velke pismeno ?

před 1 týdnem

kacenka9
kacenka9
Mod

Kdo? Systemu je male a velke pismenko fuk. Za chybu to nepovazuje.

před 1 týdnem