"I would have had information."

Vertaling:Ik zou informatie hebben gehad.

3 jaar gelden

4 opmerkingen


taalmaatje

waarom niet : gekregen

3 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Krijgen= get

Hebben= have

De betekins van deze twee werkwoorden is zeer verschillend. Als je iets get, is het want je had het niet; maar als je iets have, dan had je het al. Zelfs in het nederlands.

1 jaar gelden

NCThom
NCThomPlus

Wat is het verschil tussen "hebben gehad" en "gehad hebben"? Als er een is.

10 maanden geleden

verdian45

Laat ik het proberen NCThom, De hulpwerkwoorden "hebben" en "zijn" (auxilary) gaan vòòr het voltooid deelwoord (participle).

  • Ik heb gelopen; Ik ben gekomen, etc..

Maar na een voegwoord (conjunction) "dat, wat etc." volgt een omkering (inversion).

-.... dat ik gelopen heb; ... dat ik gekomen ben, etc.

Duo's zin: "Ik zou informatie hebben gehad." is dus correct. De omkering: "Ik zou informatie gehad hebben." is waarschijnlijk niet correct hoewel het zo vaak wordt gezegd dat het vertrouwd klinkt. Tja, wie durft het dan nog fout te vinden?.

10 maanden geleden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.