Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"I would have had information."

Vertaling:Ik zou informatie hebben gehad.

3 jaar gelden

4 opmerkingen


taalmaatje

waarom niet : gekregen

3 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Krijgen= get

Hebben= have

De betekins van deze twee werkwoorden is zeer verschillend. Als je iets get, is het want je had het niet; maar als je iets have, dan had je het al. Zelfs in het nederlands.

1 jaar gelden

NCThom
NCThom

Wat is het verschil tussen "hebben gehad" en "gehad hebben"? Als er een is.

7 maanden geleden

verdian45

Laat ik het proberen NCThom, De hulpwerkwoorden "hebben" en "zijn" (auxilary) gaan vòòr het voltooid deelwoord (participle).

  • Ik heb gelopen; Ik ben gekomen, etc..

Maar na een voegwoord (conjunction) "dat, wat etc." volgt een omkering (inversion).

-.... dat ik gelopen heb; ... dat ik gekomen ben, etc.

Duo's zin: "Ik zou informatie hebben gehad." is dus correct. De omkering: "Ik zou informatie gehad hebben." is waarschijnlijk niet correct hoewel het zo vaak wordt gezegd dat het vertrouwd klinkt. Tja, wie durft het dan nog fout te vinden?.

6 maanden geleden