"Boys eat bread."

Překlad:Chlapci jedí chleba.

March 9, 2015

22 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


stokl1

Mezi větou chlapci jí a chlapci jedí chleba nevidím žádný rozdil, opravte mě, jestli se pletu.


ladavala

Spisovná čeština – pozor na to, kurz uznává jen spisovné výrazy, čerpáme prakticky výhradně z Internetové jazykové příručky Ústavu pro jazyk český https://prirucka.ujc.cas.cz/. Berte to jako bonus, že vám tím DuoLingo občas připomene, že něco říkáte česky ne úplně správně. Typické chyby jsou:

Správně: Oni jedí (nikoliv „oni jí“). Stejně tak "oni vědí"

Pozor na hyperkorektnost; "ty jseš" není spisovně. http://www.nabla.cz/obsah/cestina/clanky/jsi-ses-sis-bys-bychom-byste.php


jrousekcz

Děkuji za odpověď


Mike290528

Proc pred Boys neni clen? Pred women, men, girls clen je.


kacenka9

To neni o tom, ze je to slovo boys, ale o tom, jestli je zrovna v teto vete clen potreba. Mnozne cislo neurcity clen nema. Je tam misto toho nic. Takze pokud se hodi neurcity clen a podstatne jmeno je v monznem cisle, tak tam neni nic. A je jedno, jestli men, girls, women nebo treba cars.


Naramarth

Pekna blbost, rovnaka veta len je pouzite namiesto boys girl a vuala, odrazu je tam clen treba???? Trocha alibisticky pristup zeby? Bud to davajte VSADE alebo nikde, nie len v nizsich urovniach..... Ach boze, bud robim nieco poriadne alebo potom nech to nerobim vobec


ladavala

Mírněte se, prosím, ve svých projevech. Členy v angličtině je složitá problematika zvláště pro nás česky nebo i slovensky mluvící uživatele.

Zkuste si, prosím, přečíst tento článek: https://www.helpforenglish.cz/article/2006072901-cleny-v-anglictine-articles


Limedka

Tak ono to dost možná bude proto, že "girl" je jednotná osoba a tam je člen třeba. Boys je množné číslo, tam se zpravidla nedává.


Nomoos

chléb není přípustný?


kacenka9

Je. takovy preklad je prijiman


Mari889749

Proč tam není : The boys ....???


ZdekaSchoo

protože to jsou nějací chlapci


jrousekcz

Chlapci jí chleb me taky prijde dobře. Ale asi to neni spisovné.


ladavala

Máte pravdu, není to spisovné. Pro 3. os. množného čísla je správně pouze "jedí".

https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=j%C3%ADst


jrousekcz

Moc děkuji za vysvětlení

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.